Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A fideszesek kevésbé bánják, ha többet kell fizetniük a rezsiért, a többség pedig még nem szembesült magasabb számlákkal.
A megkérdezettek 56 százaléka nem fizetett a korábbinál többet sem az áramért, sem a gázért a Publicus reprezentatív közvélemény-kutatása szerint – írja a Népszava. Ehhez persze érdemes hozzátenni azt, hogy lesznek még, akik csak ezután kapnak emelt számlákat, aki például idén fogyaszt többet a korábbiaknál, de a tavalyi adatok alapján készülnek a havi számlái, azoknak az évi egyszeri elszámolószámla lehet kellemetlen meglepetés. A kutatást december 5-e és 8-a között végezték, amikor már érkeztek számlák a novemberi fűtésről.
Ekkorról 31 százalék mondta azt, hogy már szembesült a megugró rezsivel, 11 százalék pedig még nem nézett utána, hogy miképp változtak a számlái. Nagyjából az összes megkérdezett 7 százalékát teszik ki azok, akiknek több mint kétszeresére nőtt a gázszámlája egy év alatt.
Az összes megkérdezett 74 százaléka azt vallotta, hogy tavalyhoz képest jobban takarékoskodik a gázzal és az árammal. Ehhez képest 59 százalékuk nem tekerte lejjebb a hőmérsékletet a lakásban.
Azokat, akiknek nőtt a rezsije, arról is megkérdezték, mit éreznek ezzel kapcsolatban. Az jött ki: a Fidesz-szavazók 30 százaléka nem sérelmezi, hogy többet kell fizetnie, míg az ellenzékieknél csak 18 százalék ez az arány. A fideszesek között csak 13 százalék az az arány, akik azt mondták, hogy nagyon fájlalják a rezsiemelést, az ellenzékieknél ez 41 százalék.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Érkezik a magyar fesztiválkultúra történetét feldolgozó dokumentumfilm. Arról, hogy miért és hogyan rendeződik át manapság a hazai fesztiválpiac és hogy szeretnek-e egyáltalán a fiatalok fesztiválozni és sörözni, a rendezővel, Csizmadia Attilával beszélgettünk.
15–9-re nyertek a mieink.