szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Növelni tudta a Zwack a nyereségét, de ehhez szükség volt az év közbeni, előre nem tervezett áremelésre is.

3,1 százalékkal kevesebb égetett szeszesitalt adtak el a 2022 áprilisa és decembere között, mint 2021 azonos időszakában – számolt a Zwack a most kiadott éves jelentésében a piackutatási adatok alapján. Azonban az infláció akkora, hogy az egy évvel korábbinál 8,1 százalékkal több pénzt fizettek az emberek ezekért az italokért.

A Zwack jobban teljesített, mint a szektor átlaga: 6,7 százalékkal több italt tudtak eladni, 11,9 százalékkal több pénzért, mint egy évvel korábban.

Mint írták, az év utolsó negyedéve előtt – benne a karácsonyi időszakkal is – arra számítottak, hogy drasztikusan vissza fog esni a fogyasztás, de ez nem történt meg. A cég profitja így az április és december közötti három negyedévben 3,8 milliárd forint, 294 millióval több, mint egy évvel ezelőtt volt.

A belföldi értékesítés nettó árbevétele 18 százalékkal nőtt meg egy év alatt. Azonban a 2022. júliusi adóemelés miatt nagyjából 6 százalékkal több adót kellett fizetnie a cégnek. Ez, valamint az alapanyagok és a csomagolóanyag drágulása a cég „profitkilátásait alapjaiban ingatta volna meg”, emiatt rendkívüli, átlagosan 7 százalékos évközi áremelést hajtottak végre.

Az anyagjellegű ráfordításokra az egy évvel korábbinál 31,5 százalékkal több pénz ment el, annyival drágultak az alapanyagok, illetve akkorát gyengült a forint. A bérekre pedig 15,8 százalékkal többet költöttek, benne az év eleji 10 százalékos (mint azóta kiderült, infláció alatti) bérfejlesztéssel és az októbertől márciusig járó rezsipótlékkal. De a benzin drágulása miatt a fuvarköltségek is 107 millió forinttal ugrottak meg.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!