Kiberbiztonság: Meddig kell elkészülnie a kötelező auditnak?
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
A Fekete-tenger magas kockázatú zóna a biztosítóknál, ráadásul már viszontbiztosítást sem lehet igénybe venni.
Hajózási és biztosítási beszámolók szerint még mindig 40-60 kereskedelmi hajó vesztegel Ukrajnában a háború kitörése óta, egy év után a hajók tulajdonosai pedig kártérítést követelhetnek a biztosítójuktól – írja a Reuters. Becslések szerint a kártérítési igény 500 millió dollár körül lehet.
A háború kitörésekor több, mint 90 kereskedelmi hajó és 2000 főnyi személyzet ragadt Ukrajnában. Az ukrán katonai sikerek ellenére sok kikötőt még mindig érintenek harcok, a Fekete-tengeri hajózást pedig tengeri aknák nehezítik. Az ENSZ égisze alatt három Fekete-tengeri kikötőből lehetséges ukrán gabonaszállítmányokat kihajózni, beleértve a legnagyobbat, Odesszát. A megállapodásnak köszönhetően a hajók egy része el tudta hagyni Ukrajnát.
A londoni biztosítási piacon a Fekete-tenger magas kockázatú zónának számít, ami biztosítási felárakat jelent a kereskedők számára.
A helyzetet tovább bonyolítja, hogy január 1. óta a viszontbiztosítók kizárási listára tették az Ukrajnába, Oroszországba és Fehéroroszországba induló hajókat és repülőket. A viszontbiztosítás a biztosítók számára szolgáló biztosítás, vagyis enélkül a biztosítóknak nem áll rendelkezésre biztonsági háló, ha e relációkra kínálnak biztosításokat.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A Budai Vár közelében lévő extravagáns étteremnél.
Az olasz kormány folytatja a lavírozást az Egyesült Államok és Kína között.