Nem félünk eléggé
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
Használt kocsikat használtak fedezetnek, ezeken keresztül hajtották be a „kamatokat" is.
A budapesti székhelyű Car Service Partner Kft. és a prágai székhelyű azonos nevű cég megfelelő engedélyek nélkül nyújthatott több száz millió forintot meghaladó hitelt ügyfeleinek, ezért a Magyar Nemzeti Bank azonnali hatállyal betiltotta tevékenységüket.
A jegybank azt gyanítja, hogy a két cég 2021 márciusát követően együttesen több mint 300 esetben nyújtott hitelt.
A társaságok használt kocsikat vásároltak természetes, illetve jogi személyektől, jellemzően piaci ár alatt. Ezeket a korábbi eladó részére használatra visszaadták egy havonta fizetett összegért – „foglalási díjért" – cserébe. Az összeg jellemzően az autó becsült értékének 5-10 százaléka volt.
Az MNB szerint ez a „foglalási díj” valójában az eladónak kölcsönadott pénz kamata volt, a jármű pedig fedezetként szolgált.
A jegybank felhívja a figyelmet, csak MNB engedéllyel rendelkező pénzügyi intézetek adhatnak hitelt.
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A vállalkozások számára egyre vonzóbb lehetőség saját célra villamos energiát termelni, különösen a napenergia hasznosítása révén.
A forint jelentős árfolyamingadozása érdemben megnehezíti az olyan beruházások finanszírozását, amelyek importhányadot tartalmaznak.
Kiszámíthatatlan és katasztrofális következményekkel járhat a Közel-Keleten, de akár globálisan is, hogy az USA vasárnap hajnalban megtámadott három iráni nukleáris objektumot, először vetve be a bunkerromboló bombákat. Lehetséges forgatókönyvek.
Erről ír a világsajtó.
Donald Trump legutóbb a Juventus focistáit hozta kínos helyzetbe.
Furcsa részeletek derültek ki a HUN-REN Irányító Testületének üléséről. Miért szavaz valaki igennel az átalakításra, ha aztán lemond?
A nemzetközileg elismert kutató 91 éves volt.
Többféle nézetben is rá lehet nézni az éppen közlekedő vonatokra.