Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Öt, részben katonai célú vasútfejlesztési projektre szeretne uniós pénzt szerezni a kormány. Az egyik egy új vasúti híd építése a Gubacsi híd helyett.
A kormány katonai célokra tervez vasúti programokat, és ezt részben az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz nevű uniós pénzügyi alapból finanszírozná – derül ki egy friss határozatból.
Az öt projekt a következő:
A kormány felszólította Lázár János építési és közlekedési minisztert, hogy szeptember 21-éig, csütörtökig nyújtsa be ezeket a javaslatokat az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2023. évi Katonai mobilitás pályázatára, és ha az Európai Bizottság ezeket támogatja, akkor „készítsen előterjesztést a kormány részére a szükségessé vált feladatokról, valamint a projektjavaslatok teljes körű megvalósításához szükséges források biztosításáról”.
A tervezett beruházások bruttó összköltsége a kormányhatározat melléklete szerint 107 milliárd forintnak felelne meg, amiből 48 milliárd forintnak megfelelő összeget várnak az EU említett pénzügyi alapjától. 59 milliárdot a hazai költségvetésből tennének hozzá.
A kormány nemrég éppen több vasúti fejlesztést és a budapesti Galvani híd megépítését törölte, éppenséggel részben „a honvédelmi célok teljesítése érdekében”.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.