Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
A kor csak egy szám – lassan ez lehet a szlogen, amikor arról döntenek, forgalomba engedik-e a HÉV-motorvonatokat. Egyelőre nincs krízis, de az állomány jelentős része közeledik a 60 éves korhoz, ameddig eredetileg használni lehetett volna.
A HÉV motorvonatainak 23 százaléka idősebb 50 évesnél, és ugyan a most érvényes biztonsági protokoll szerint „csak” 60 éves korukig használhatják ezeket, nem kizárt, hogy felülvizsgálhatják a szabályt, és 60 évnél idősebb járműveket is forgalomba engednek – írja a Népszava. A lapnak a MÁV-HÉV Zrt. azt írta, hogy a biztonságos üzemeltetés „nem pusztán az életkoron múlik”. A technológiai előírások szigorúak, és „a vasúti járművek biztonságosan üzemeltethetők, amíg az előírt biztonsági határértékeket – például az oldallemez vastagságára vonatkozókat – a megadott paraméterek el nem érik” – közölték.
Illés Csaba, a Független HÉV Szakszervezet elnöke mindehhez annyit tett hozzá: a meglévő 100 kocsiból most csak három öreg jármű van félreállítva, de ez nem okoz zavart, mert 79-nek kell futnia ahhoz, hogy a menetrendet tudják tartani.
A járművek közül kettő jövőre éri el a 60 éves kort, további öt 2026-ig. Baj utána lehet: 1971-ben 16, 1975 és 1979 között pedig 46 motorvonat érkezett az NDK-ból, ezeknek a javítására is szükség lesz.
Lázár János tavaly azt ígérte, hogy a HÉV fejlesztése 2023-ban indulhat, idén viszont törölték ezeket a kormány fejlesztési tervei közül.
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 30. és 2025. augusztus 31. között.
A korábbi hivatali eljáráshoz képest sokkal hatékonyabb módszerrel vették el egy végrehajtó irodáját – értesült a HVG. Úgy tudjuk, más végrehajtók is érintettek hasonló eljárásban, és többen attól tartanak: ha nem ápolnak jó viszonyt a végrehajtói kar vezetésével, akkor beültethetnek valakit a helyükre.
Az ország üzemeltetésére más is képes. Amit csak ők tudnak, abból pont elég volt. Európa visszavár. Vélemény.
A befejezéséhez szükséges 20-25 milliárd továbbra sincs meg, de 300-350 millióból kialakítható egy városi oázis.
Ha sikerül a kormányváltás, más törvényre is hasonló sors vár.