Egy balatoni hotel már pluszpénzt kér a fűtésért, és bevezették a minibár használati díjat

A szálláshelyek a szobaáraknál már elmentek a vendégek tűréshatáráig, így most trükkös módszerrel emelik tovább az árakat, hogy költségeik legalább egy részét érvényesíteni tudják.

  • hvg.hu hvg.hu
Egy balatoni hotel már pluszpénzt kér a fűtésért, és bevezették a minibár használati díjat

Bújtatva emelik tovább áraikat a szállásadók Magyarországon, miután korábban már olyan szinten megdrágították a szobaárakat, hogy érezték, azzal elértek a vendégek tűréshatáráig, tovább nem mehetnek, írja a Portfolio.

Az áremelkedés a hoteleket, egyéb szálláshelyeket is érinti, így a megnövekedett költségeiket ők is igyekeznek érvényesíteni a fogyasztói árakban. A szobaárak emelésének kimaxolása után megindult, "csendes" emelések között ott van például a balatonszemesi Wellness Hotel Szindbád módszere, ők "energiaköltség hozzájárulást" vezettek be, amely fűtési szezon előtt 1270 Ft/fő/éjszaka, fűtési szezon alatt – az október 20-tól április 20-ig – már 3270 Ft/fő/éjszaka. Ugyanitt kötelező elemként bevezették a "minibár használati díjat" is, ami 1850 forint. A korábbi ingyenes parkolást pedig fizetőssé tették, a zárt, kamerával figyelt parkoló használata már éjszakánként 1270 forint.

A hotel a lap megkeresésére nem reagált, Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke viszont azt nyilatkozta a Portfoliónak, hogy valószínűleg nehezen értelmezhető a vendég számára, hogy a fűtésre és hűtésre pluszpénzt kérnek el. Úgy véli, nem attraktív, inkább felbosszantja a vendéget, hogy a szoba "tartozéka" a fűtés. Flesch szerint mindenkinek magánügye, hogy marketingszempontból hogyan vezeti fel a szolgáltatási árait, de ő nem tudja elképzelni, hogy mostantól a szállodák fapados légitársaságként működve mindenért pénzt kérnek.

Sívó Roland, az AquaWorld Resort Budapest létesítményigazgatója szerint általánosságban elmondható, hogy a szobaáraknál a piac elfogadóképessége a határán van. Ők a csomagjaikból semmilyen szolgáltatást nem vettek ki, viszont a kiegészítő szolgáltatások árait 10-15 százalékkal kénytelenek voltak megemelni. Szerinte drágultak az ételek-italok, a munkaerő, a kozmetikai kezelések, és persze a mosás is.

(Nyitóképünk illusztráció.)

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Fél évig 5-6 ember volt kíváncsi a kertészeti tanácsaira, ma már közel kétszázezres követő tábora van Szomoru Miklós „Egy kertész kertje Pilisszentkereszten” blogjának. A kertészmérnök szerint, aki brit mintára magánkert-látogatásokat is szervez, nem kell heti 8 óránál többet dolgozni azért, hogy bárkinek virágzó oázássá váljon a kertje. Erre a legjobb példa virágpompában úszó birodalma.