Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Uniós szinten kellene támogatni az elektromosautók vásárlását, beleértve a használt járművekét. A nemzetgazdasági miniszter a jelek szerint attól tart, hogy állami támogatások híján nem lesz elég kereslet a magyarországi akkugyárak termékeire.
Támogatni kell az elektromos autózás térnyerését, Magyarország az uniós soros elnöki tisztét az elektromobilitás erősítésére is fel kívánja használni – mondta Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a bankszövetség rendezvényén megtartott előadásában.
A miniszter már többször jelezte, hogy szükségesnek látja a villanyautózás támogatását, és hogy ennek uniós szinten kell történnie. Ezzel kapcsolatban most azt mondta, a magyar kormány javaslatait minden uniós tagállamnak be fogja mutatni. A kormány infrastruktúrafejlesztésben, vállalati- és lakossági támogatásban is gondolkozik.
Nagy Márton szerint az elektromos autózás támogatására azért is szükség van, hogy „a belföldi akkumulátorgyártás elegendő megrendeléshez jusson”.
Nagy beszédében újdonság volt, hogy egy konkrétumot is említett a kormány elképzelései közül: nem csak az új, de a használt villanyautók vásárlását is támogatni kellene. Ehhez már csak azért is szükség lenne EU-szintű szabályozásra, mert kellene egy olyan szabvány, ami alapján egyértelműen besorolható, milyen állapotban van egy villanyautó akkumulátora – ez ugyanis meghatározó a jármű további élettartamát tekintve.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A kegyelmi botrány után is trükköznek a gyermekvédelemben a számokkal, hogy Orbán Viktor elmondhassa, vállalható az állami gondozás állapota. A családjukból kiszakadó gyermekek ezt először a túlzsúfolt, eszköztelen befogadóotthonokban tapasztalják meg.
Kövesse élőben a Pride eseményeit.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A miniszterelnök szerint a rend nem magától jön létre, azt először meg kell teremteni aztán pedig megvédeni.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.
A francia joghurttal jobb lesz vigyázni.
Mi az, amiben már most a legjobbak között van?
A politikát uraló arrogancia és a lebutított beszédmód erős apátiát okozott a társadalomban, de most ez változóban van. HVG-portré.