Gyors, biztonságos és olcsó fizetési mód – ez a qvik
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy Márton: megvédtük a családokat, letörtük a háborús üzemanyagárakat.
Frissítette a Központi Statisztikai Hivatal a szomszédos, illetve régiós üzemanyagárakat összevető adatsorát. A szomszédos országok mezőnyébe nem veszik be Ukrajnát, a régiós mezőny pedig az ukránok nélkül számolt szomszédokon kívül még Bulgáriát, Csehországot és Lengyelországot tartalmazza.
Az jött ki, hogy Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára a héten 609 forint volt, ami megegyezik a régiós átlagértékkel. A szomszédos országokban az átlagár 621 forint volt, a magyar ár 1,9 százalékkal, azaz 12 forinttal volt alacsonyabb. A dízel üzemanyag heti átlagos ára Magyarországon 607 forint volt, ami 10 forinttal, 1,7 százalékkal haladta meg a régiós 597 forintos átlagárat. A szomszédos országokban 608 forint volt a dízel átlagára, a magyar adat 0,2 százalékkal, azaz 1 forinttal volt ennél alacsonyabb.
A 95-ös benzin magyarországi átlagára 17 forinttal csökkent az előző heti adathoz képest. Ezzel párhuzamosan a régiós átlag is mérséklődött, 7 forinttal. A szomszédos országokban a benzin átlagára 9 forinttal csökkent. A gázolaj magyarországi átlagára 7 forinttal csökkent egy hét alatt. A régiós átlagár nagyobb mértékben, 10 forinttal csökkent. A szomszédos országokban a dízel átlagára 12 forinttal csökkent az előző héthez képest.
A KSH által közölt legfrissebb adatok alapján Magyarországhoz képest a régiós országok közül Ausztriában, Csehországban, Horvátországban, Szerbiában és Szlovákiában volt magasabb a benzin átlagára. Magyarország után Szlovákiában csökkent a legnagyobb mértékben a benzin ára, 15 forinttal. Lengyelország és Szlovénia esetében a 95-ös oktánszámú benzin átlagára kevesebb mint 5 százalékkal maradt el a magyar átlagártól. Bulgáriában továbbra is több mint 10 százalékkal alacsonyabb a benzin átlagára.
A dízelolaj esetében Ausztria és Szerbia heti átlagára meghaladta a magyar értéket, ugyanakkor Bulgáriában az átlagár több mint 10 százalékkal kisebb volt a magyar dízel üzemanyag átlagárához képest. A régió összes országában csökkent a dízel átlagára az előző héthez képest. Horvátországban volt tapasztalható a legnagyobb mértékű csökkenés, 17 forinttal.
A KSH-adatokra reagálva Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a következőt fűzte hozzá pénteki közleményében:
“A Központi Statisztikai Hivatal ma közzétett adatai rámutatnak, hogy a kormány letörte a háborús üzemanyagárakat. Az üzemanyag-kereskedők megértették és elfogadták a kormány szándékait és célját, így az elmúlt hetekben jelentős árcsökkentést hajtottak végre. Ma reggel is azt tapasztalhattuk a kutakon, hogy tovább mérséklődtek az árak. A benzin ára 5 forinttal 607 forintra, a gázolaj ára 4 forinttal 605 forintra csökkent. Így összességében a kormány a benzin árát 43 forinttal, a gázolaj árát pedig 56 forinttal csökkentette áprilisi, illetve februári csúcsértékeikhez képest.”
Péntek reggel a Magyar Ásványolaj Szövetség is frissítette saját üzemanyagár-figyelőjét. Ők más módszertan szerint számolnak, mint a KSH, így eltérő árak jöttek ki. Nagy közlésével szemben az ő pénteki, hazai benzináruk 603 forint, dízelnél pedig 600 forintot tüntetnek fel táblázatukban. Náluk a régióban – ők csakis a szomszédos országokat értik ezalatt, leszámítva Ukrajnát – a magyar benzinár a negyedik legmagasabb (Szlovéniában, Romániában és Horvátországban lehet olcsóbban tankolni), dízelnél pedig a harmadik helyen állunk (Szlovénia, Szlovákia, Horvátország és Románia olcsóbb nálunk).
A magyarországi üzemanyag-kereskedők azután kezdték el csökkenteni az elmúlt hónapokban a régiós/szomszédos mezőny árait hónapokig meghaladó benzin- és dízeláraikat, hogy Nagy Márton kilátásba helyezte: vagy így tesznek, vagy a kormány megfontolja, hogy visszahozza a piacot teljesen kikészítő üzemanyag-ársapkát. Nagy múlt héten elégedetten nyugtázta, hogy működött a “javaslata”, így az ársapka egyelőre lekerült a napirendről.
A benzinkutasok persze nem elégedettek az ultimátummal, ez pedig érdekes pengeváltást szült a Nemzetgazdasági Minisztériummal:
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A papírmentes nyugtaadás mellett egyszerűbb használatot és költségcsökkentést hoz az átállás.
Nemcsak a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál, hanem a 4iG Nyrt-nél lefolytatott belső vizsgálat is azt állapította meg, hogy nem történt szabálytalanság a Microsoft-licencek 2013-2015-ös kormányzati beszerzésénél – tudta meg a HVG. Az OLAF vizsgálata nyomán már milliárdokat fizetett vissza Magyarország az Európai Uniónak.
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Érdekes részletek derültek ki az uniós külügyminiszterek tanácsülése uán.
Ismét nyomon lehet követni, hogy mennyit késnek a vonatok.
Több pontforráson is határérték-túllépést észleltek.
A csádi stratup- és fintechguruként ismert Adam Medellának nagy tervei lehettek Magyarországon.