Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Rend van az üzemanyag-kereskedelemben, ezért most nem avatkozik be a kormány durvább eszközökkel, de ezután is kéthetente megnézik, hogy a szomszédos országok átlaga alatt van-e a magyar ár – jelentette be a nemzetgazdasági miniszter.
A kormány úgy látja, hogy az üzemanyag-kereskedők eleget tettek a kérésnek, és a szomszédos országokéhoz közelítették az áraikat – mondta el Nagy Márton. A csökkentésekkel elértük a szomszédos országok átlagát, „ezért, ha szabad így mondani, rend van” – fogalmazott a nemzetgazdasági miniszter.
Azt ellenben elvárja a kormány, hogy a kereskedők ezen a szinten tartsák az árakat, kéthetente ránéznek – mondta. Hogy mi történne akkor, ha magasabbak lennének az árak, arról egyelőre nem beszélt.
Azt is elmondta: a kormány eleget tesz a kereskedők javaslatának, hogy ne a régiós átlagot, hanem a szomszédos átlagot nézzék (Ukrajna kivételével), azaz Bulgária, Lengyelország és Csehország árait vegyék ki az átlagból.
A kormány úgy számol, nincs olyan kereskedő, aki veszteséget szenvedne emiatt. Egri Gábor, a Független Benzinkutak Szövetségének elnöke még április végén ehhez képest úgy számolt, veszteséges üzemelésre kényszerítené a kormány a piaci szereplőket egy 27 forintos csökkentéssel.
A sajtótájékoztatóra a hvg.hu-t nem hívta meg a Nemzetgazdasági Minisztérium. Amikor a Portfolio egy nappal korábban megírta, hogy Nagy Márton bejelentést tesz, megkérdeztük az NGM-et, valóban lesz-e ilyen esemény, választ azonban nem kaptunk.
Nagy Márton még április közepén hívta egyeztetésre a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) képviselőit, majd megállapította, hogy drága a benzin. Első körben arra utasította a Központi Statisztikai Hivatalt, hogy készítsen el egy összehasonlítást a regionális üzemanyagárakról, majd amikor ez megjelent, és tényleg az állt benne, amit a miniszter állított, jöhetett a következő lépés: a kormány nevében Nagy felszólította az üzemanyag-kereskedőket, hogy az áraikat önkéntesen igazítsák a régiós átlaghoz. Ha ez nem történik meg, akkor majd „beavatkozás” következik – ígérte. Erre két hetet adott – ez telik le most.
És úgy tűnik, hogy a zsarolás részben működött, rövid idő alatt 17 forinttal csökkentek az üzemanyagok árai, majd még azon túl is újabb 8 forinttal. Persze nem csak a kormány keze van ebben, arra ugyanis a MÁSZ is felhívta a figyelmet: az üzemanyagárakat döntően a makrogazdasági folyamatok, geopolitikai konfliktusok és a forint árfolyama befolyásolják, márpedig mostanában olcsóbb lett a kőolaj, miközben erősödött a forint.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Később biciklivel, motorral, vonattal és gyalog folytatja az ország bejárását.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.