Feszültség és konfliktus a szervezetben – Hogyan kezelhető?
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
A rekorder graffitisen 2,4 millió forintot próbál behajtani a MÁV, de az is tízmillió tétel, amikor kábeleket lopnak ki a vonatból, rágót tömködnek az USB-csatlakozókba, vagy épp üzemanyagot próbálnak lopni a buszból.
157 vasúti kocsit rongáltak meg, illetve loptak el belőlük valamit tavaly, a kárérték csak itt több, mint 83 millió forint. Idén az első negyedévben már több mint 30 lopásról van tudomása a vasúttársaságnak, az okozott kárérték 17 millió forint felett van, a bejelentett rongálások száma pedig 20 felett jár, ami több mint 3,6 millió forint kárt jelent – közölte a MÁV.
A rekorder rongáló 17 vasúti kocsiban okozott kárt – mint a MÁV közleményéből kiderült, graffitizéssel. A rendőrség be tudta azonosítani, most közel 2,4 millió forint helyreállítási költséget próbálnak behajtani rajta, az eljárás még folyamatban van
A graffitizés is kellemetlen lehet, de ennél sokkal nagyobb problémát okoz az, amikor vezetéket lopnak el a vonatokból. A járművekben okozott kár ilyenkor óriási, illetőleg a kocsik forgalomból való kiesése is jelentős, ami miatt a megfelelő színvonalú szolgáltatásnyújtás is csorbulhat – tette hozzá a MÁV.
A Volánbusznál a leggyakoribb károk közé tartozik az ülések összefirkálása, idegen anyaggal beszennyezése, a kárpit felhasítása, ilyen esetek hetente öt-hat alkalommal is előfordulnak. Apróságnak tűnhet ez első olvasásra, de csak az ülések újrakárpitozása éves szinten 13-14 millió forintba kerül.
Gyakori, hogy rágógumit nyomkodnak az USB-csatlakozóba, amit ki sem lehet szedni, ezért ezeket az elemeket is cserélni kell.
Egyes esetekben az autóbuszon kialakult szóváltás vagy fizikai atrocitás részeként rongálják meg járműveket. Idén már előfordult, hogy ittas személy hirtelen felindulásból ütni kezdte az első ajtó üvegét, máskor két utas dulakodás közben betörte a hátsó ajtó üvegét, de előfordult, hogy minden előzmény nélkül téglát dobtak az autóbusz szélvédőjének. Az is előfordult, hogy üzemanyagot próbáltak lopni, megrongálták az üzemanyag-betöltő ajtaját, vagy a tartály zárját feszítették fel.
A MÁV-HÉV hálózatán a legtöbb kárt a H7-es, csepeli vonalon okozták. Jellemzően az ablakokat rongálják meg, karcolják össze vagy törik be, de az utastérben a paravánok sérülése és a jegykezelő készülékek leszerelése is gyakran előfordul.
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A sikeres cégfelvásárlás alapja az előre megtervezett finanszírozási háttér. Milyen szempontokat szükséges feltétlenül szem előtt tartani ennek során.
Nincs egy kézben az állami vagyon, nagy a veszélye, hogy széthordják – figyelmeztet Mihályi Péter közgazdász, az MTA levelező tagja, aki szerint az állam rendszerint a piaci árnál olcsóbban ad el és drágábban vásárol.
Az atomerőműben súlyos a kár, de sugárveszély egyelőre nincs. Akkor minden rendben? Egyáltalán nem.
A leváltott miniszter halála lassított felvételként mutatja az orosz elit körében kibontakozó válságot.
Egy sárkányszörfös nagyon jókor volt jó helyen.
Pontosan úgy működik, mint a légvédelmi rendszerek.
A férje brazil, meg ott elismerik a melegházasságot.
Egy hollywoodi film forgatókönyvének lapjaira kívánkoznak az izraeli nukleáris fegyver megszerzésének részletei.
Mexikót is hasonló vámokkal sújtja az amerikai elnök.