Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Havi alapon 0,9 százalékos csökkenést mért a KSH a kiskereskedelmi forgalomban. Tavalyhoz képest viszont volt 3,2 százalékos bővülés.
Hiába voltak ígéretesek a kiskereskedelmi forgalom márciusi statisztikái a januári stagnálás és a februári enyhe csökkenés után, márciushoz képest áprilisban megint csökkent a forgalom – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal friss adataiból. Az előző évi azonos időszakhoz képest ugyanakkor bővülést mértek: a nyers adat szerint 3,7, a naptárhatástól megtisztítva 3,2 százalékkal nőtt a forgalom.
Az előző hónaphoz képest ugyanakkor csökkenést regisztráltak: a szezonális és naptárhatással kiigazított adatok szerint 0,9 százalékkal mérséklődött a forgalom márciushoz képest. Ezt az éves alapon történt bővülést üdvözlő NGM olyan szezonális hatásokkal magyarázta, mint
a húsvéti ünnepekhez kötődő márciusi nagybevásárlások utáni visszafogottabb költés.
Kereskedelmi ágazatokra bontva pedig így alakult a forgalom a tavalyi azonos időszakhoz képest:
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 3,6 százalékkal bővült, az élelmiszer-kiskereskedelem 75 százalékát adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 4,4, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 1,8 százalékkal emelkedett.
A nemélelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene összességében 4,3 százalékkal növekedett, részletesen:
Az üzemanyagtöltő állomások forgalmának volumene 2,0 százalékkal bővült.
A kiskereskedelmi adatokba nem tartozó gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 26 százalékkal nőttek az előző évhez képest.
Az áprilisi országos kiskereskedelmi forgalom folyó áron 1563 milliárd forintot ért el.
Ennek 47 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 36 százaléka a nemélelmiszer-kiskereskedelemben, 17 százaléka az üzemanyagtöltő állomások üzemanyag-forgalmában realizálódott.
2024. január–áprilisban az előző év azonos időszakához képest, naptárhatástól megtisztítva 2,4 százalékkal emelkedett a forgalom, mint fentebb is volt szó róla, ezen belül
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral. A fejlesztők most is abban reménykedtek, hogy az állam kisegíti őket, Peking azonban csalódást keltett. A kínaiak igazi problémáját azonban semmilyen tőkeinjekció nem tudná megoldani.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”