Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Donald Tusk infrastrukturális fejlesztésekről szóló ígéretcunamijának része a Varsó közelében építendő, évi 36 millió utast kiszolgáló repülőtér terve is.
Felépítenék 2031-re azt a nemzetközi óriás-repülőteret Varsó és Łódź között, amelyet az előző kormány stratégiai beruházásként vett tervbe – jelentette be szerdai sajtóértekezletén Donald Tusk lengyel kormányfő.
Hozzátette: az új repülőtér mellett fejlesztik a már meglévő regionális reptereket, bővítik az autópálya-hálózatot és fejlesztik a vonatközlekedést. Az évi 36 millió utast kiszolgáló repülőtér Európa egyik legkorszerűbb légikikötője lesz – mondta Tusk.
A kormányfő szerdai bejelentését az előző kormány által 2017-ben elindított projekt több hónapos átvizsgálása előzte meg.
Egyúttal azzal vádolta meg az előző kormányt, hogy nem kezelte kompetens módon a projektet, amelybe közlése szerint eddig 2,7 milliárd złotyt (248 milliárd forint) fektettek be. Az előző kormány tervei szerint az óriás-repülőtér 2028-ra épült volna fel.
A miniszterelnök bejelentette: kormánya támogatni fogja a több lengyelországi nagyvárosban már működő regionális repülőtér fejlesztését is, korszerűsítik elsősorban a varsói Chopin repülőteret és a főváros melletti Modlinban működő, fapados légitársaságok által használt repülőteret is.
A terv fontos elemének Tusk a lengyel állami légitársaság fejlesztését nevezte. Bejelentése szerint 2032-ig több mint 135 repülőgépre bővítenék a LOT állományát.
A projekt keretében létesítendő, óránkénti 300-320 kilométeres sebességgel közlekedő gyorsvasút összeköti a lengyel fővárost és Łódź városát, Varsóból több nagyvárosba, köztük Poznańba, Wroclawba, Gdańskba, Katowicébe és Krakkóba 100 percen belül lehet majd átutazni – ígérte Tusk.
Bejelentette az A2-es autópálya kiszélesítését is a Varsó és Łódź közötti szakaszon.
A sajtókonferencián szintén felszólaló Maciej Lasek, a központi repülőtér ügyeiért felelős kormánymegbízott elmondta: a projekt költségeit 2032-ig 131 milliárd złotyra (12 ezer milliárd forint) becsülik, ebből a repülőtér 42,7 milliárd złotyt, a Varsót Poznańnal és Wroclawval összekötő gyorsvasút pedig mintegy 80 milliárd złotyt vesz igénybe.
A beruházást kincstári értékpapírok kibocsátásából tervezik fedezni (57 milliárd złoty), de számítanak hitelekre, valamint az európai uniós eszközök felhasználására is – mondta el Lasek. Egy kisebb, 8 milliárd złoty értékű részesedés pedig egy magánberuházóé lenne – tette hozzá.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Arról kérdeztük a tiltakozókat, szerintük mit szimbolizál az uradalom.