szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Csak egyetlen város van, ahol volt egy kis csökkenés az eladásokban a meccsnapokon.

FOCI-EB 2024
A magyar labdarúgó-válogatott zsinórban harmadszorra jutott ki az Európa-bajnokságra. Marco Rossi együttese az A jelű négyesben kapott helyet a házigazda Németország, Svájc és Skócia mellett. Kövesse velünk a kontinenstornát, a legfontosabb hírekről cikksorozatunkból értesülhet!
Friss cikkek a témában

A németországi futball Európa-bajnokság alatt a meccseket rendező városokban a vendéglátóipar komoly forgalmat bonyolított, a magyar csapat két mérkőzése alatt például 62,7 és 66,5 százalékkal nőttek meg az eladások, ami nem kevés, de Franciaország és Lengyelország összecsapása június 25-én például 283 százalékos ugrást eredményezett. Ez derült ki a Mastercard SpendingPulse frissen közzétett adataiból, amelyek az üzletekben és online történő kiskereskedelmi eladásokat összegzik.

Mint a hivatalos közleményben írják, nemcsak az olyan nagyvárosokban volt forgalomnövekedés, mint Berlin, Hamburg és München, hiszen az előbb említett francia-lengyel meccset például Dortmundban rendezték. De jól hozott a konyhára az a tovább három mérkőzés, aminek Dortmund adott otthont, a Törökország – Grúzia meccs 195 százalékkal szerepel a listán, a Törökország – Portugália mérkőzés 159,3 százalékkal, Olaszország – Albánia pedig 134,4 százalékkal.

Nem panaszkodhat persze Düsseldorf, Köln és Stuttgart sem, hiszen három számjegyű növekedést értek el egyes meccsek során, a franciák és osztrákok összecsapása  107,9 százalékkal növelte meg az éttermi eladásokat, a skótoké és svájciaké 144,2 százalékkal, a skótoké és magyaroké pedig 102,2 százalékkal.

Csoboth Kevin góljával megvertük Skóciát!

Győzelmi kényszerben lép pályára a magyar válogatott, kövesse velünk a mérkőzést!

A kisebb Európa-bajnoki városok, mint Lipcse és Gelsenkirchen is jelentős növekedést mutattak az éttermi eladásokban az előző év azonos időszakához képest. Ez tükrözi az Európa-bajnokság széles körű hozzáadott értékét különböző régiókban. Egyedül Hamburg szenvedett enyhe csökkenést az éttermi eladásokban a két meccsnapon. 

A Mastercard Experience Economy egyik korábbi felmérése szerint az elmúlt években élőben focimeccseket néző európaiak közel hatvan százaléka (56%) akkor a legboldogabb, ha élőben nézheti csapata mérkőzését. Minden második válaszadó (51%) úgy véli, hogy a közös focinézés közelebb hozza az embereket és javítja a barátságok és családi kapcsolatok minőségét. 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!