MI-ügynök a HR-osztályon: Mire figyeljünk?
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Lázár János csütörtök este megjelent rendelete a KTI Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet Nonprofit Kft.-re bízza a feladatot.
Kijelölte Lázár János a szolgáltatókat ellenőrző szervezetet, ez a KTI Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet Nonprofit Kft. lesz – derül ki a legfrissebb Magyar Közlönyből.
Az ellenőrzés egyebek közt kiterjed majd a menetrend betartására vagy az attól való eltérésre, az utaskiszolgálás minőségére, a zsúfoltságmentességre, a járművek és az utasforgalmi létesítmények általános állapotára, különös tekintettel a műszaki és biztonsági jellemzőkre, továbbá a tisztaságra, a járművek és utasforgalmi létesítmények akadálymentesítésére, az utastájékoztatás pontosságára és minőségére az állomásokon, megállóhelyeken, interneten, telefonos applikáción, valamint a járműveken egyaránt, az utasokkal való udvarias, segítőkész bánásmódra és az utaspanaszok kezelésére.
A személyszállító közszolgáltató cégek feladata különösen „az utasok kiszolgálását célzó utasforgalmi létesítmények épületei, területei, valamint járművek tisztaságának, esztétikus állapotának, továbbá az utasok komfortérzetét megalapozó kiegészítő szolgáltatások biztosítása és járművek esetében – ha a járművön található – WC, kézmosó, légkondicionáló működtetése, valamint ezek igénybevehetőségének biztosítása”.
A rendelet részletezi az ellenőrzés módszereit „szintmérési rendszer útján”, ezt a közszolgáltatási szerződésben kell szabályozni. „A közlekedésért felelős miniszter az éves elvárt szolgáltatási szinteket a közszolgáltató bevonásával állapítja meg úgy, hogy az egyaránt tükrözze a közszolgáltató bázisévi teljesítményhez viszonyított minőségfejlesztési lehetőségeit és az utasok szolgáltatásminőséggel szembeni jogos elvárásait”. A minőségmérési rendszer a járatokra, az utasforgalmi létesítményekre, továbbá a közszolgáltató által az utastájékoztatásra is használt internetes felületre terjed ki.
A közlekedési cégeknek ellenőrzési díjat kell majd fizetniük a KTI számára. Az idei díjat július 25-ig teszik közzé, és július 29-ig kell megfizetni, utána pedig minden hónap 10. napjáig. A kapott pénzt a KTI az országos, regionális és elővárosi személyszállítási közszolgáltatások ellenőrzési rendszere működtetésével és fejlesztésével kapcsolatos költségek fedezésére fordítja. A miniszter mint megrendelő az ellenőrzési díjat indokolt költségként ismeri el, és megtéríti a közszolgáltatók részére.
Mindez péntektől hatályos. Arra nem tér ki a rendelet, hogy a sokféle szervezeti egységből álló, egyebek mellett hat kutatóközpontot is tartalmazó, ez év elején mindezzel együtt csupán 311 főállású és 135 részmunkaidős munkatársat foglalkoztató társaságot hogyan teszik alkalmassá az új nagy feladatra.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Hétfőn vált le a Nemzetközi Űrállomásról a magyar kutatóűrhajóst is szállító Dragon űrhajó. Ezekben percekben vette kezdetét a visszatérés utolsó fázisa. Kövesse velünk, cikkünk folyamatosan frissül!
Bár a kormány mind az ipari, mind a háztartási méretű szolárfejlesztéseknél behúzta a féket, a kapacitások bővülnek, sorra dőlnek a rekordok.
A miniszterelnök vejeként megtanulta, hogy bizonyos dolgoktól távol kell magát tartania – nyilatkozta az épp Amerikába készülő üzletember.
Úgy tűnik, vége a DB7.hu Szolgáltató Kft.-nek, bár hogy mi történik vele, még nem világos.
A nemzetgazdasági miniszter jól van, de pihenésre van szüksége.
40 hektárnyi nádas kiirtása, több száz tonna beton beépítése, 13 milliárd forint elköltése és három év állás után.