szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Wizz Air az olasz Nemzeti Polgári Légiközlekedési Hatósággal folytatott pénteki egyeztetésén jelentette be az utasok kártalanítását.

A Wizz Air visszatéríti az augusztus 15-i Róma–Madeira és Madeira–Róma járat mind a 400 utasának a költségeit.

Az első esetben a gép a rossz időjárás miatt nem érkezett meg a portugál szigetre, hanem Faróba irányították át. A második esetben pedig az utasok napokig segítség nélkül maradtak, amíg a külügyminisztérium be nem avatkozott, és mentesítő járatot nem szervezett. Azonban még így is 35 utas Madeirán maradt, mert nem kaptak megfelelő tájékoztatást az új járat indulásának pontos idejéről.

Az utasok kártalanítására vonatkozó bejelentésre péntek reggel került sor, a fapados légitársaság és az Enac, az olasz Nemzeti Polgári Légiközlekedési Hatóság találkozóján.

A WizzAir – olvasható a közleményben – „egy csomagot kínál az utasoknak, amely tartalmazza a szállás, az utazás és az étkezés felmerült költségeit”. Kártérítési igényüket a vállalat honlapján keresztül nyújthatják be, melyhez csatolniuk kell a szükséges bizonylatokat.

Több mint 27 ezer késéssel ma végképp megadta magát a globális légiforgalom. Milyen kártérítésre számíthatnak a magyar érintettek?

Késés esetén az uniós szabályok szerint 250, 400 és 600 euró közötti kártérítést kaphatunk, a késés mértékétől és a repülőút hosszától függően, kérdés, hogy be tudjuk-e hajtani a légitársaságoktól. Ezen felül jó, ha van utasbiztosításunk, amely az ilyen esetekre is kiterjed.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!