Kiberbiztonság: Meddig kell elkészülnie a kötelező auditnak?
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Késés esetén az uniós szabályok szerint 250, 400 és 600 euró közötti kártérítést kaphatunk, a késés mértékétől és a repülőút hosszától függően, kérdés, hogy be tudjuk-e hajtani a légitársaságoktól. Ezen felül jó, ha van utasbiztosításunk, amely az ilyen esetekre is kiterjed.
Az Európai Unió külön légiutasjogokat biztosít a légiforgalmi késések és járattörlések okozta kényelmetlenségek kompenzálására. Kevesebben tudják azonban, hogy pontosan mikor alkalmazandók az uniós szabályozás által biztosított jogaink.
Az uniós jogszabályok szerint már a két órát meghaladó járatkésés esetén is jogosultak vagyunk kártérítésre a légitársaságoktól, még ha ezt sokszor nem is könnyű behajtani tőlük, ezért érdemes felkeresni a gyakran súlyos sikerdíjért dolgozó irodákat is. Megérheti emellett olyan utasbiztosítást kötni, amely kiterjed a repülő késésére és a járattörlésre is, ezek ráadásul a légitársaságok kártérítésein felül térítenek, olyan esetben is, amit az EU-s jog kizár, például sztrájk esetén.
Az EU ezen oldalán részletes tájékoztatást kapunk a ránk vonatkozó szabályokról. Eszerint jogosultak vagyunk a kártérítésre
Fontos azonban, hogy 2021. január 1-je óta az utasokat megillető uniós jogok csak azokra az Egyesült Királyságból az EU-ba tartó járatokra érvényesek, amelyeket uniós légi társaság üzemeltet.
Járattörlés vagy a beszállás megtagadása esetén a légitársaságnak fel kell ajánlania azt, hogy
Öt órát meghaladó járatkésés esetén is kérheti az ügyfél a jegyár visszatérítését, ám innentől már az ő dolga, hogy a továbbutazását megszervezze.
Az EU a jelentős késés esetén is kártérítési lehetőséget biztosít az utasoknak. Kártérítésre vagyunk jogosultak
Ezt ugyanakkor nem kapjuk meg, ha a járattörlés vis maiornak számító okból (pl. rossz időjárás vagy épp sztrájk) miatt történik, illetve ha a törlésről legalább két héttel az indulás előtt tájékoztatnak. Ezekben az esetekben is fizetnek azonban a biztosítók, amennyiben úgy kötjük meg az utasbiztosításunkat.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.