szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az MNB azonnal közbelépett, de a bankok is résen voltak.

Újabb Apple-höz köthető fizetési problémák léptek fel, amiért az MNB és a Magyar Bankszövetség szorosan együttműködve azonnal felvette a kapcsolatot a pénzforgalmi szolgáltatókkal, és intézkedéseket kezdeményezett az ügyfelek védelmére. Ez az MNB keddi közleményéből derült ki, amelyben nem részletezték az újabb problémák mibenlétét. 

Jelezték ugyanakkor, hogy lépéseket tesznek a pénzügyi piacok stabilitása érdekében is. 

Emlékezetes, hogy idén nyáron tévesen vont le pénzeket egyes ügyfelektől az Apple Pay mobilfizetéses és mobiltárca-szolgáltatásban regisztrált bankkártyájukról.

Az MNB most jelezte, hogy „a fizetési problémák első időszakánál világosan látható, hogy a bankok többsége a korábbihoz képest jól felkészült e helyzetre, és azonnali lépéseket tettek az ügyfelek biztonsága érdekében. Az elsődleges, még meg nem erősített adatok szerint a korábbi problémáktól eltérő módon így jóval kevesebb ügyfelet érint a fennakadás. 

Az MNB azt ígérte, folyamatosan tájékoztatást nyújt a fejleményekről.

Kiderült, hogyan borult az Apple magyarországi rendszere

“Az ügyfelet vajmi kevéssé érdekli, ki követte el a bakit, azt látja csak, hogy jogosulatlan tranzakciók folynak a bankszámláján, amelyek miatt esetenként mínuszba fordult az egyenlege. Ráadásul a hónap végén! És ki a hibás ezért? Természetesen a bank!”

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!