Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Vucsics elnök szerint az ellenőrök az összes állomást átvizsgálják.
Alekszandar Vucsics szerb államfő az újvidéki tragédia miatt korábban november 24-ről december 8-ra halasztotta a gyorsvasúti forgalom indulását a Szabadka–Újvidék-vonalon, de a szerb állami vasúttársaság azóta sem tette közzé a menetrendet – írja a vajdasági Szabad Magyar Szó.
Vucsics most az Informer Televíziónak azt mondta, hogy „komplikációk merültek fel a projektumban”, és szavai szerint „nem reális, hogy az első gyorsvonat február, március előtt elinduljon”. Hozzátette: a problémát az okozza, hogy felügyelőség vizsgálja az összes vasútállomást, amely felépült a projekt keretében.
„Muszáj, hogy legyen vasutunk, az életnek folytatódnia kell. Keressük a felelősöket, és meg is kapják a büntetésüket mindazok, akik felelősek az újvidéki tragédiáért. Amikor mindennek vége, akkor eljövök az első vonattal, és megnyitom ezt a szakaszt is, de erre nem kerül sor február vagy március előtt. Az ellenőrök most minden állomást átvizsgálnak, és a legkisebb hiba jelenléténél sem hajlandók aláírni az átvételt, vagyis jóváhagyni azt használatra” – fogalmazott az államfő.
Vucsics emellett a magyar kormány tagjaival ápolt viszonyáról is szót ejtett. Mint mondta, Orbánnal hetente legalább egy alkalommal beszélnek, két-három hetente pedig találkoznak. „Szijjártóval is beszélünk. Mintha testvérek lennénk. Mintha ugyanabban az országban élnénk” – tette hozzá.
Az újvidéki vasúti pályaudvar előteteje november elsején szakadt le, tizenöt ember halálát okozva. Az ellenzék azóta is utcai tiltakozásokat szervez, és azt követeli, hogy a hatóságok tartóztassák le a felelősöket, hozzák nyilvánosságra a vasútállomás újjáépítésében részt vevő cégekkel kötött szerződéseket, valamint mondjon le a miniszterelnök és Újvidék polgármestere. A tiltakozók szerint a tragédiát az országban mindent átszövő korrupció okozta.
A Belgrád–Budapest-vasútvonal Szabadka és Újvidék közötti szakaszának tesztelése szeptember 23-án kezdődött, amely során ellenőrizték a vasúti sínek állapotát és az elérhető maximális sebességet, ami meghaladhatja az óránkénti 200 kilométert. A Budapest–Belgrád-vasútvonal másik szerbiai részén, az Újvidék és Belgrád közötti szakaszon 2022 márciusa óta folyik a közlekedés, a menetidő 36 perc.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Humorbonbont reggelizett a Fidesz frakcióvezetője.