Lehet, hogy Orbán Viktor a lakáspiacot nem robbantotta fel, de az internetet igen

Soha ennyien nem érdeklődtek még a magyar internetezők közül a lakáshitelek iránt. Persze ez még mindig eltörpül ahhoz képest, hány embert érdekelt a Pride.

  • HVG HVG
Lehet, hogy Orbán Viktor a lakáspiacot nem robbantotta fel, de az internetet igen

Valami nagyon nagyot akart mondani Orbán Viktor, hogy a saját kormányának munkájára terelje a figyelmet a Pride után. Így aztán bejelentette, hogy 3 százalékos kedvezményes hitelt kínál az első lakások megvásárlására, és aztán sorra érkeztek az új szabály részletei is, például a 1,5 milliós négyzetméterár jelentette korlátról.

Az már most egészen biztos, hogy nagyon sokak érdeklődését keltette fel a dolog. Ha megnézzük a Google Trendsben a magyarországi keresések számát a lakáshitel szóra, akkor azt látjuk, hogy az elmúlt öt évben egyetlen hét sem volt, amikor ennyien kerestek volna rá. A mostani hetet mutatja a grafikonon a szaggatott rész, ez a 100 százalék, minden mást ehhez viszonyít a grafikon – és persze fontos részlet, hogy azért szaggatottal jelzi a kép a mostanit, mert még nem is ért véget a hét.

Google-keresések a lakáshitel szóra, 2020-2025
Google Trends

Impozáns a kommunikációs hadjárat akkor is, ha azt mellétesszük, hogy mennyien kerestek rá a csok kifejezésre. A családi otthonteremtési kedvezmény volt az elmúlt évek nagy lakástámogatása, és egyetlen alkalom volt, amikor az ezt mutató piros grafikon igazán kiugrott – akkor, amikor bejelentették a csok+ rendszer részleteit.

Google-keresések a lakáshitel (kék) és a csok (piros) kifejezésekre
Google Trends

De persze minden relatív. Egész más ugyanis az összkép akkor, ha a lakáshitel keresési kifejezés kék vonala mellé pirossal azt tesszük oda, mennyien kerestek rá Magyarországon arra az egyetlen szóra, hogy Pride. És így máris látszik az, hogy a kommunikációs fronton van még hova erősíteni a miniszterelnöknek.

Google-keresések a lakáshitel (kék) és a Pride (piros) szavakra
Google Trends

Figyelünk, mire kíváncsiak olvasóink. Cikkünk írásában segítségünkre volt a Google Trends. Ez a tartalom a Google-lel fennálló fizetett partnerség része, amely a Google Trends népszerűsítését szolgálja.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek