Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Eddig is sokat vettek a boltokban gyártói márkás áruk helyett saját márkásat, ám egy új felmérés szerint új szintre lépett a helyettesítés.
Sok fogyasztó úgy vásárol az áruházakban a gyártói márkás termékek helyett azokhoz nagyon hasonló, saját márkás árucikkeket, hogy meg sem tudja különböztetni az egyiket a másiktól – idézte a CNBC az amerikai First Insight piackutató cég felmérésének legfontosabb eredményét.
A saját márkás termékek az elmúlt években egyre népszerűbbé váltak, mert az ismert márkák olcsóbb alternatíváját látják bennük a vásárlók. Az Egyesült Államokban tavaly 4 százalékkal, 271 milliárd dollárra, több mint 92 billió forintra nőtt az értékesítésük az egy évvel korábbihoz képest – derült ki a Private Label Manufacturers Association szakmai szervezet korábbi becsléséből. Manapság azonban már nem csupán a megfizethető ár tereli ebbe az irányba az áruházak népét.
A First Insight vizsgálatából kiderült, hogy a vevők valójában nem tudják megkülönböztetni a kétféle termékcsoportot. A felmérés válaszadóinak 71 százaléka azt mondta, hogy tisztában van vele, mikor vesz saját márkás terméket. Ugyanakkor amikor a piackutatók saját és gyártói márkás termékeket mutattak nekik, 72 százalékuk nem tudta pontosan megkülönböztetni őket.
A háttérben elsősorban az lehet, hogy a kiskereskedők egyre nagyobb figyelmet fordítanak saját márkás termékeik csomagolására. Sokszor előfordul, hogy már nem csupán olyan üzenetek olvashatók ezeken, miszerint „Átadjuk Önnek a költségmegtakarítást”.
Jó pár pert indítottak gyártói márkák tulajdonosai arra kérve a bíróságot, hogy állapítsa meg a csomagolások megengedhetetlen hasonlóságát.
A piackutatás résztvevőinek 47 százaléka azt mondta, hogy először azért próbált ki egy-egy saját márkás terméket, mert az azt árusító áruházlánc rászedte valamilyen trükkel, például az eredetire hajazó csomagolással. Ugyanakkor 84 százalékuk azt mondta, hogy ma már egyformán bízik a saját és a gyártói márkás termékek minőségében.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Interjúnkban szóba került a Négy esküvő és egy temetés és az Idétlen időkig is. És kiderült, melyik romantikus alakításáról áradozott a lánya, Margaret Qualley.
Ezek után bármi megtörténhet, mondta egy munkácsi férfi a HVG-nek.
Karol Nawrocki a szélerőművek telepítésének ügyében volt hajthatatlan.
A Kossuth-díjas színművész szívét is megműtötték.