Úgy vásárolják a vevők az áruházakban a saját márkás termékeket, hogy nem is tudnak róla

Eddig is sokat vettek a boltokban gyártói márkás áruk helyett saját márkásat, ám egy új felmérés szerint új szintre lépett a helyettesítés.

Úgy vásárolják a vevők az áruházakban a saját márkás termékeket, hogy nem is tudnak róla

Sok fogyasztó úgy vásárol az áruházakban a gyártói márkás termékek helyett azokhoz nagyon hasonló, saját márkás árucikkeket, hogy meg sem tudja különböztetni az egyiket a másiktól – idézte a CNBC az amerikai First Insight piackutató cég felmérésének legfontosabb eredményét.

A saját márkás termékek az elmúlt években egyre népszerűbbé váltak, mert az ismert márkák olcsóbb alternatíváját látják bennük a vásárlók. Az Egyesült Államokban tavaly 4 százalékkal, 271 milliárd dollárra, több mint 92 billió forintra nőtt az értékesítésük az egy évvel korábbihoz képest – derült ki a Private Label Manufacturers Association szakmai szervezet korábbi becsléséből. Manapság azonban már nem csupán a megfizethető ár tereli ebbe az irányba az áruházak népét.

Saját márkás cuccok és Youtube Prémium – tudatosan költik a pénzüket a fiatal felnőttek

A pénzügyi felelősséggel még csak ismerkednek, de a virtuális térben otthonosan mozognak, az online lehetőségeket pedig virtuóz módon használják a fiatal felnőttek. Nem sajnálják az energiát, ha arról van szó, hogy jó áron vásárolhassanak.

A First Insight vizsgálatából kiderült, hogy a vevők valójában nem tudják megkülönböztetni a kétféle termékcsoportot. A felmérés válaszadóinak 71 százaléka azt mondta, hogy tisztában van vele, mikor vesz saját márkás terméket. Ugyanakkor amikor a piackutatók saját és gyártói márkás termékeket mutattak nekik, 72 százalékuk nem tudta pontosan megkülönböztetni őket.

Csinosabbak a sajátok

A háttérben elsősorban az lehet, hogy a kiskereskedők egyre nagyobb figyelmet fordítanak saját márkás termékeik csomagolására. Sokszor előfordul, hogy már nem csupán olyan üzenetek olvashatók ezeken, miszerint „Átadjuk Önnek a költségmegtakarítást”.

Jó pár pert indítottak gyártói márkák tulajdonosai arra kérve a bíróságot, hogy állapítsa meg a csomagolások megengedhetetlen hasonlóságát.

A piackutatás résztvevőinek 47 százaléka azt mondta, hogy először azért próbált ki egy-egy saját márkás terméket, mert az azt árusító áruházlánc rászedte valamilyen trükkel, például az eredetire hajazó csomagolással. Ugyanakkor 84 százalékuk azt mondta, hogy ma már egyformán bízik a saját és a gyártói márkás termékek minőségében.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek