Mi lesz a bankokkal, mennek vagy maradnak?

Az UniCredit kelet-közép-európai vezére szerint a régió most sokban jobb állapotban van, mint az előző pénzügyi válság...

  • ecoline.hu ecoline.hu
Mi lesz a bankokkal, mennek vagy maradnak?

Az UniCredit kelet-közép-európai vezére szerint a régió most sokban jobb állapotban van, mint az előző pénzügyi válság idején, ezért nem kell attól tartani, hogy a bankok kivonulnak Magyarországról, vagy a térség más országaiból. Gianni Franco Papa a Reutersnek nyilatkozva felhívta a figyelmet arra, hogy a hitelezés növekedése a válság előtti szintek alatt maradhat majd a régióban, de a helyzet nem ugyanaz, mint 2008-ban volt.

A Morgan Stanley szerint például rosszabb, hiszen az európai bankok összesen 140 milliárd eurónyi térségi kitettségét most még a bécsi egyezmény utódja sem védi, sőt, a válság forrása is jóval közelebbi, mint a Lehman bukása idején.

A Credit Agricole szerint a legnagyobb veszélynek Magyarország, Románia és Bulgária van kitéve, míg a legkisebb a bankok tőkekivonási kockázata Csehországban és Lengyelországban. A Bloomberg által idézett Credit Agricole jelentés szerint Magyarország a leggyengébb láncszem.

A Reuters térségi elemzése is a magyarországi hitelcsapjainak kiszáradása miatt kesereg leginkább, bár megjegyzi, hogy a román elnök is kikelt nemrég az osztrák bankok ellen. Traian Basescu szerint egyáltalán nem fair, hogy a pénzintézetek korábban óriási profitra tettek szert Romániában, most pedig, hogy szükség lenne az általuk biztosított forrásokra lelépnek.

A Fitch szerint azonban ettől nem kell félni. Az osztrák jegybank hitelezést korlátozó rendelkezésének nem lesznek bénító hatásai a térségben.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.