Arcok az ingatlanpiacról: Dominique Perrault

Budapesten is letette névjegyét a világhírű Dominique Perrault francia építész, aki szerint nem pusztán irodaházakat vagy más nagy tömböket, hanem kizárólag épített tájakat szabad tervezni.

  • hvg.hu hvg.hu
Arcok az ingatlanpiacról: Dominique Perrault

A francia építész 1953-ban született Clermond-Ferrandban. Diplomáját Párizsban szerezte, s hírnévre 1989-ben tett szert, amikor megnyerte a párizsi Nemzeti Könyvtár tervezői pályázatát. Innen kezdve karrierje felfelé ível, s ma a vezető építészek között tartják számon az egész világon. Legfontosabb munkái közé tartozik az EU Luxembourgban székelő Európai Bíróságának épülete, a bécsi Twin Towers irodaház tervezése és a madridi Olimpiai Teniszközpont „bűvös doboza”.

A Kriszitna Palace irodaház
GVA Robertson

Budapesten a budai Krisztina Palace irodaház homlokzata és belső udvara a keze munkája, az épület fejlesztője a belga Codic cég volt. Perrault úgy vélte, hogy a Nagyenyed utca hangulatának megőrzése és a modern formavilág együttes felhasználása jelentett nagy kihívást. A megoldás végül egy fémet és üveget alkalmazó, a síkot szabálytalanul megtörő elemekből álló homlokzati felület lett, amely egyszerre minimalista, elegáns, mégis karakteres.

Nem kizárt, hogy az ingatlanfejlesztőktől később újabb megbízást kap magyarországi munkákra, neki legalábbis tetszik a főváros. Bármikor kérdezik, mindig azt hangsúlyozza, hogy az épületek és környezetük szerves egészet alkotnak, egymásra gyakorolt kölcsönhatásuk meghatározó a tervező számára. „Viszonyrendszerekben élünk, s az építészet nem merev, zárt műfaj: a szolidaritást, a jelenlétet, a környezeti kapcsolatokat, s még többet: a boldogságot keresi” – mondta az építész.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.