Változások az adózás rendjében – mire kell figyelniük a cégvezetőknek?
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Magyarországon is egyre népszerűbbek a klasszikus irodaházakhoz képest rugalmasabb bérleti konstrukciókat nyújtó „alternatív” irodák. Ebbe a csoportba tartoznak a közösségi (coworking) irodák, amelyek leginkább a szolgáltatás szektorban tevékenykedő induló vagy kis létszámú vállalkozásoknak jelenthetnek megoldást. Itt a bérlők a hagyományos irodabérleti megoldásokhoz képest megtakaríthatják az irodakialakítás; a vállalkozás technikai- és infrastruktúra eszközeinek költségeit.
A CA Immo portfoliójában az R70 Office Complex és a Capital Square irodaház bérlői közül két cég üzemeltet közösségi irodákat. Az R70-ben tavaly év közepén egy kis iroda koncepció került kialakításra. A felújított, szolgáltatások nélküli iroda helyiség a kis létszámú cégek számára biztosít nyugodt munkakörülményeket. Az egyes irodahelyiségek fix bérleti díjjal rendelkeznek, mely az üzemeltetési költséget is magában foglalja. A CA IMMO-nál található kis irodák 70 százaléka mára új bérlőre talált.
Egy kezdő, új profillal belépő vállalkozás sok esetben nem meri hosszabb időre elkötelezni magát, hiszen cége sikere és felfutási ideje még bizonytalan, így rövidebb időtávra az alternatív irodabérlés alkalmas lehet számukra. Amennyiben a cég stabilan elkezd fejlődni, új munkatársakra, nagyobb irodákra lesz szükség, abban az esetben a három-vagy öt éves irodabérlések is szerepelnek már a terveikben. A közösségi (coworking) irodákat az induló vállalkozások mellett, a fiatal generáció szabadúszói is előszeretettel bérlik. Az itt dolgozóknak lehetőségük van kötetlenül, akár néhány órára beülni és kooperatív munkát folytatni.
A közösségi irodák jellemzően belvárosi lokációjú épületben vagy épületegyüttesben jöttek létre, sok esetben több különálló iroda; tárgyaló és konferenciaterem is megtalálható, a hozzá tartozó szolgáltatásokkal együtt. A bérleti konstrukciók flexibilisek és rövidtávon módosíthatóak a bérlő cég igényei szerint. A közösségi irodákban a fix bérleti díj mellett lehetőség van arra is, hogy egy-egy helyiséget vagy tárgyalót bizonyos időszakra vegyenek igénybe a bérlők; hónapra, hetekre, sőt akár napokra is. A közösségi irodák néhány éve terjedtek el; 2011 és 2012 között közel 90 százalékkal nőt meg a számuk az Egyesült Államokban és Európában.
Olyan társaságoknak is ideális, amelyeknek rövid időn belül kell alkalmazkodniuk a megváltozott körülményekhez és ezáltal más-más irodabérleti igénnyel, rendelkeznek. Jellemzően ilyenek a szolgáltatás, tanácsadói szektorban működő vállalatok; grafikusok, reklám-PR ügynökségek, építészek, művészek, kreatívok, újságírók.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Az űrgazdaság egyre szélesebb lehetőségeket kínál már a kisebb cégek számára is. Pályázati források is rendszeresen elérhetők a vállalkozások számára.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
A külföldi tőkebefektetések engedélyezési rendszere Magyarországon indokolatlanul szigorú, a kormány minden ügylet minden részletére rá akar látni.
Kényes téma lett a kormány számára, hogy mennyit költenek adófizetői pénzekből a védett személyek hivatalos külföldi útjaira. A jövőben öt évig rejtve maradhat az is, hogy mennyit költöttek Sulyok Tamás államfő vagy a legfőbb ügyész látogatásaira.
4,6 százalékra gyorsult az infláció. Legnagyobb mértékben a háztartási energia, azon belül a vezetékes gáz drágult.
Alsó hangon hatmillió forintot viselt magán.
Új eszközöket kaphat a rendőrség a rendzavarók távoltartására.
Különösebb hírverés nélkül alakítja át drasztikusan a kártyakínálatát több magyarországi bank.
A politikus azt mondja, ők nem elemezgetni akarják a politikát, hanem értékek mentén építenének közösséget.