szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az NFM az Új Széchenyi Terv 1,2 milliárd forintos forrásából, a jövő év végéig 7 kilométer hosszan, mintegy 27 ezer négyzetméter felületű, 3-5 méter magas zajvédő fal épül, javítva a gyorsforgalmi utak mellett lakók életminőségét.

Zajvédelmi programot indít a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) a gyorsforgalmi utak mentén - jelentette be Völner Pál, a tárca infrastruktúráért felelős államtitkára pénteken sajtótájékoztatón Budapesten. Az államtitkár tájékoztatása szerint az NFM az Új Széchenyi Terv 1,2 milliárd forintos forrásából, a jövő év végéig 7 kilométer hosszan, mintegy 27 ezer négyzetméter felületű, 3-5 méter magas zajvédő fal épül, javítva a gyorsforgalmi utak mellett lakók életminőségét.

Az új építésű autópályákon már a beruházás része a zajvédelem is, de korábban ez több helyen elmaradt - indokolta a beruházást Völner Pál. Az M1-es autópályán Tatánál, az M3-on Mogyoródnál és Gödöllőnél, az M7-en az M0-s törökbálinti csomópontjánál valamint Érdnél és Szabadbattyánnál épül zajvédő fal.

A program keretében a 86-os főúton Jánossomorja-Hanságligetnél, Mosonudvarnál és Mosonmagyaróvárnál is létesül védelem. Az MTI kérdésére az államtitkár elmondta, hogy a beruházást végző Magyar Közút Nonprofit Zrt. a közbeszerzéseket általában regionálisan írja ki, de ebben az esetben várhatóan az egész program egy tender keretében valósul meg.

Vécsey László, a térség országgyűlési képviselője kiemelte az M3-as mogyoródi szakaszán megépülő 3 kilométeres zajvédő falat. Gödöllőnél pedig az M31-es mellett húzódó 3 méter magas falat cserélik 5 méteresre, mivel a mostani nem ad elégséges védelmet. Mázsi Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója elmondta, a múlt év ősze óta kezeli cége az autópályákat is, és a meglévő forrásokból igyekeznek mennél több értéket létrehozni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!