Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A beruházó ígérete szerint ez kiválthatja a nyaranta a környéket ellepő turistabuszokat.
Új építési engedélyt kapott Budapest Főváros Kormányhivatalától a Gellérthegyi Sikló Kft. a február 1-jén lejáró mellé, így folytatódhat az építési munkálatok előkészítése. A terület birtokba vétele után kezdődnek a tereprendezési munkálatok és a régészeti feltárások, aztán a tényleges kivitelezés, ami a tervek szerint 13 hónapig, 2023 második feléig tart majd – közölte a cég.
Walton Imre, a kft. ügyvezetője arról tájékoztatott, hogy a Budavári Önkormányzat kezdeményezésére, egyetértésben a Fővárosi Önkormányzattal, olyan módosításokat hajtottak végre a projekt műszaki tartalmában, amelyek még környezetkímélőbb teszik a beruházást.
A közlemény szerint a sikló megépítésével a Gellért-hegy környezetbarát módon kapcsolódhat be a főváros vérkeringésébe, és lehetővé válik a városrész forgalmát terhelő, az ottlakók életminőségét negatívan befolyásoló turistabuszok kitiltása a környező utakról. Ezekből az idegenforgalmi főszezonban naponta átlagosan 350-400 fordul meg arrafelé.
A sikló egy 300 méteres, kötött pályán haladó, több kocsiból álló elektromos hajtású közlekedési eszköz lesz, amely 72 másodperc alatt teszi meg az utat a Gellért-hegy lábától a tetejére tervezett kilátóig. Korábbi közlése szerint a cég a sikló bejáratát a Tabán területén, a Hegyalja út alatt kialakított aluljáróban tervezi kialakítani. A jármű nagyjából 100 méteren át, az Orom utcáig a föld alatt fog közlekedni, onnan pedig egy 3-4 méter magas hídszerkezeten, a felszín felett megy tovább egészen a Citadella sétányhoz csatlakozó felső állomásig. A sikló kabinjai 50 utas szállítására lesznek alkalmasak, kevesebb mint másfél perces menetidővel, vagyis óránként akár 1200 embert is feljuttat a hegy tetejére.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
A politikát uraló arrogancia és a lebutított beszédmód erős apátiát okozott a társadalomban, de most ez változóban van – mondja Radnóti Sándor művészetfilozófus, aki szerint a kultúrát ízlésterrorral sem tudják megingatni. HVG-portré.
A Tisza Párt elnöke arra kérte a magyar rendőröket, hogy a szombati Pride-on a magyar embereket védjék meg.
Érthetetlennek tűnhet, hogy a szexuális kisebbségek negatív megkülönböztetése zajlik ma Magyarországon, miközben a magyarok nem keveset tettek hozzá a homoszexualitás kultúrtörténetéhez.
Az Európai Bizottság a szervezés egyes elemei miatt eljárást indíthat.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.