szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az amerikai kutatók folyamatosan vizsgálják a hollywoodi filmek ránk gyakorolt hatását, most pedig egy igen érdekes dologra jöttek rá. Nassolók, figyelem!

Az amerikai Cornell egyetem étkezéskutatói különös szempontból vizsgálták a filmeket és tévéműsorokat, ugyanis arra voltak kíváncsiak, hogy bizonyos típusú műsorok közben mennyit nassolunk. A kutatásban résztvevőket három csoportba osztották: az egyik csoport tagjai akciófilmet néztek, a másik csoport tagjai ugyanazt az akciófilmet nézték, csak lenémítva, míg a harmadik csoportban egy televíziós showműsort néztek. Mindenkit arra kértek, hogy nassoljanak közben valamit, majd várták az eredményt.

Kiderült, hogy a hangos akciófilmet nézők ettek a legtöbbet, 98 százaékkal több, azaz majdnem dupla annyit kalóriát vettek magukhoz édességekkel és pattogatott kukoricával, mint akik a showműsort nézték. Érdekesség, hogy a némított akciófilm nézői is jóval többet nassoltak, mint a showműsoros csoport tagjai. A tudósok pedig nem véletlen alakították ki így a műsorkínálatot, hiszen sejtették, hogy ez az eredmény születik. Az eredménnyel igazolódott a felvetésük: minél inkább stimuláló egy műsor (pl.: több benne a vágás, hangosabb), annál inkább hajlamosak vagyunk belefeledkezni a nassolásba, így többet eszünk, mint egy kevésbé izgalmas műsor közben.

Polt Péter átadta lemondását Sulyok Tamásnak

Polt Péter átadta lemondását Sulyok Tamásnak

Új címkéket kapnak az App Store alkalmazásai

Új címkéket kapnak az App Store alkalmazásai

A Mercedes F1-es ifjonca, Kimi Antonelli suliba is 200 ezer eurós AMG-vel jár – videó

A Mercedes F1-es ifjonca, Kimi Antonelli suliba is 200 ezer eurós AMG-vel jár – videó

Mégsem csak pszichológia: találtak 25 gént, ami növeli a kényszerbetegség kialakulásának kockázatát

Mégsem csak pszichológia: találtak 25 gént, ami növeli a kényszerbetegség kialakulásának kockázatát