szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az amerikai kutatók folyamatosan vizsgálják a hollywoodi filmek ránk gyakorolt hatását, most pedig egy igen érdekes dologra jöttek rá. Nassolók, figyelem!

Az amerikai Cornell egyetem étkezéskutatói különös szempontból vizsgálták a filmeket és tévéműsorokat, ugyanis arra voltak kíváncsiak, hogy bizonyos típusú műsorok közben mennyit nassolunk. A kutatásban résztvevőket három csoportba osztották: az egyik csoport tagjai akciófilmet néztek, a másik csoport tagjai ugyanazt az akciófilmet nézték, csak lenémítva, míg a harmadik csoportban egy televíziós showműsort néztek. Mindenkit arra kértek, hogy nassoljanak közben valamit, majd várták az eredményt.

Kiderült, hogy a hangos akciófilmet nézők ettek a legtöbbet, 98 százaékkal több, azaz majdnem dupla annyit kalóriát vettek magukhoz édességekkel és pattogatott kukoricával, mint akik a showműsort nézték. Érdekesség, hogy a némított akciófilm nézői is jóval többet nassoltak, mint a showműsoros csoport tagjai. A tudósok pedig nem véletlen alakították ki így a műsorkínálatot, hiszen sejtették, hogy ez az eredmény születik. Az eredménnyel igazolódott a felvetésük: minél inkább stimuláló egy műsor (pl.: több benne a vágás, hangosabb), annál inkább hajlamosak vagyunk belefeledkezni a nassolásba, így többet eszünk, mint egy kevésbé izgalmas műsor közben.

Kormányhivatali dolgozók ellen nyomoz az ügyészség

Kormányhivatali dolgozók ellen nyomoz az ügyészség

Az Amerikai pite sztárja bemászott egy szemetesbe, hogy kibányássza belőle a kokaint

Az Amerikai pite sztárja bemászott egy szemetesbe, hogy kibányássza belőle a kokaint

Kijavították a törvényt, amit Sulyok visszadobott, de lehet vele egy komoly probléma

Kijavították a törvényt, amit Sulyok visszadobott, de lehet vele egy komoly probléma

George Simion Trianonról: Magyarország csak azt veszítette el, amit erőszakkal elfoglalt

George Simion Trianonról: Magyarország csak azt veszítette el, amit erőszakkal elfoglalt