szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az amerikai kutatók folyamatosan vizsgálják a hollywoodi filmek ránk gyakorolt hatását, most pedig egy igen érdekes dologra jöttek rá. Nassolók, figyelem!

Az amerikai Cornell egyetem étkezéskutatói különös szempontból vizsgálták a filmeket és tévéműsorokat, ugyanis arra voltak kíváncsiak, hogy bizonyos típusú műsorok közben mennyit nassolunk. A kutatásban résztvevőket három csoportba osztották: az egyik csoport tagjai akciófilmet néztek, a másik csoport tagjai ugyanazt az akciófilmet nézték, csak lenémítva, míg a harmadik csoportban egy televíziós showműsort néztek. Mindenkit arra kértek, hogy nassoljanak közben valamit, majd várták az eredményt.

Kiderült, hogy a hangos akciófilmet nézők ettek a legtöbbet, 98 százaékkal több, azaz majdnem dupla annyit kalóriát vettek magukhoz édességekkel és pattogatott kukoricával, mint akik a showműsort nézték. Érdekesség, hogy a némított akciófilm nézői is jóval többet nassoltak, mint a showműsoros csoport tagjai. A tudósok pedig nem véletlen alakították ki így a műsorkínálatot, hiszen sejtették, hogy ez az eredmény születik. Az eredménnyel igazolódott a felvetésük: minél inkább stimuláló egy műsor (pl.: több benne a vágás, hangosabb), annál inkább hajlamosak vagyunk belefeledkezni a nassolásba, így többet eszünk, mint egy kevésbé izgalmas műsor közben.

Bőven a vikingek érkezését megelőzően is éltek már skandináv származású emberek a Brit-szigeteken

Bőven a vikingek érkezését megelőzően is éltek már skandináv származású emberek a Brit-szigeteken

Megszűnt az áramellátás több csongrádi településen

Megszűnt az áramellátás több csongrádi településen

Az ötvenes évek szintjére zuhantak vissza a Fiat-csoport olasz számai

Az ötvenes évek szintjére zuhantak vissza a Fiat-csoport olasz számai

A moldovai orosz kamuállam vezetői nem kérnek az uniós gázból, pedig nekik semmilyen sincs

A moldovai orosz kamuállam vezetői nem kérnek az uniós gázból, pedig nekik semmilyen sincs