szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A fogyasztóvédelem húsz csak sóval ízesített chips-et vizsgált meg. Háromnál magasabb volt a csomagolásom megadott konyhasó-koncentráció, egyiknél pedig a zsírtartalom.

A chips (olajban kisütött, szeletelt burgonya), a snack (burgonyaszármazékból összeállított eledel) és a kukoricaalapú tortilla chips mind nagyobb szerepet kapnak a gyerekek táplálkozásában és a munkahelyi étkezésben. A magyar piaci kínálat is egyre változatosabb, az eltérő szeletelési vastagság, ízesítés és csomagolás azonban nem feledheti el, hogy ezek a termékek szénhidrát-bevitelre alkalmasak, de egyoldalú fogyasztásuk egészségkárosító. „Ez az élelmiszer típus zsírból és konyhasóból tartalmaz viszonylag nagy mennyiséget , amelyek egyes szív és érrendszeri betegségek kockázatát növelhetik” – állapítja meg a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség jelentése.

„Az egészség megőrzése érdekében mérsékelni kell a zsiradékbevitelt, valamint a túlzott konyhasó és cukor felhasználást az ételek elkészítésekor. Ezen ajánlások megtartása különösen gyermekkorban fontos, mert az ekkor kialakult táplálkozási szokások és ízlés az egész életre kihat” – figyelmeztetnek a fogyasztóvédők a rászoktatás jelenségére.

A vizsgálat szerint a húsz mintába került termék közül a nettó tömeggel csak egynél találtak problémát, és ott is csak egyetlen zacskónál. Jóval nagyobb gondolt jelent viszont, hogy három minta esetében haladta meg a gyártmánylapon vagy a gyártói specifikációban feltüntetett értéket. Az egyik mintának pedig zsírtartalma volt magasabb, mint a gyártó által vállalt érték.

A főfelügyelőség három külföldi mintánál a só- és zsírtartalom értékelését nem tudta elvégezni, mert a forgalmazó által megküldött specifikáció nem tartalmazta ezeket az értéket.

Jó hír viszont, hogy a bevizsgált termékek egyike sem volt avas, frissességét, ropogósságát mindegyik megőrizte.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Versenyben a kávéízű kóla

A Coca-Cola jövőre vezetheti be kávéízű üdítőitalát az európai és amerikai piacokra - írja jelentésében a Datamonitor piackutató. Azt még nem tudni, hogy a vaníliás kóla mintájára kávéízű kólát, vagy a Pepsi Frappuccino nevű kávéitalához hasonló terméket hoz ki a cég.

hvg.hu Média

"Nagyfogyasztók" az internethasználók

Az online felületeken hirdetők számára a legfontosabb információ, hogy kikhez jut el üzenetük. Bár kezdetben az internethez az anonimitás mögé rejtőző felhasználók tömegének képe kapcsolódott, az ma már elég jól belőhető, hogy kinek milyenek a (webes) fogyasztási szokásai, milyen csapásokat jár be naponta, és hogyan változik érdeklődési köre. Az internetet használó közösség mindenesetre a nethez nem jutóknál vonzóbb célközönségnek számít.

MTI Itthon

Fogyasztóvédelmi razziák a turistaszezon alatt

Fogyasztóvédelmi ellenőrzésekbe kezdett a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szerdán, az akció a nyári idegenforgalmi szezon végéig tart - jelentette be a felügyelőség igazgatója.

MTI Gazdaság

Étrendkiegészítővel tévesztették meg a fogyasztókat

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 3 millió forintra bírságolta a Walmark Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-t a társaság étrend-kiegészítő termékeinek, a fogyasztók megtévesztésére alkalmas reklámozása miatt - közölte a GVH.

Kult

Félelemkultúra: kóla, puska, sültkrumpli

Michael Moore, az idén Oscar-díjjal jutalmazott dokumentumfilmes két sérült gyerekkel, akiket a Columbine középiskolában zajlott vérengzésben lőttek meg 1999-ben, elmegy a K-Mart áruházlánc központjába, hogy feltegyék a kérdést: felhagy-e végre a cég a lőszerek árusításával? S láss csodát, a szupermarketlánc meghozza a döntést: igen. Ilyen egyszerű volna?