Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0ccb5b5d-eeac-4ba4-8783-5128abe23470","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A későbbi leminősítésre utaló döntést három év stabilitás után hozta meg a hitelminősítő, amely a kormányzati lépésekkel indokolta a változtatást.","shortLead":"A későbbi leminősítésre utaló döntést három év stabilitás után hozta meg a hitelminősítő, amely a kormányzati...","id":"20241129_moodys-hitelminosites-magyarorszag-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0ccb5b5d-eeac-4ba4-8783-5128abe23470.jpg","index":0,"item":"695be0a2-f14c-4839-abc9-c959232e8062","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241129_moodys-hitelminosites-magyarorszag-ebx","timestamp":"2024. november. 29. 22:39","title":"Rontotta a magyar gazdaság kilátását a Moody's","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f8690e4-ba4b-4d20-9751-2aa0c0f074c7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ma már kevesebb, mint minden tizedik kocsiban található csak hagyományos kézifék.","shortLead":"Ma már kevesebb, mint minden tizedik kocsiban található csak hagyományos kézifék.","id":"20241129_szinte-teljesen-eltunt-a-kezifek-kar-az-uj-autokbol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f8690e4-ba4b-4d20-9751-2aa0c0f074c7.jpg","index":0,"item":"498bb5d7-249b-4da8-b97a-930cbb91fe79","keywords":null,"link":"/cegauto/20241129_szinte-teljesen-eltunt-a-kezifek-kar-az-uj-autokbol","timestamp":"2024. november. 29. 07:59","title":"Szinte teljesen eltűnt a kézifékkar az új autókból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b227095f-9400-4770-a372-c1d29347a32e","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Vasút is, villamos is.","shortLead":"Vasút is, villamos is.","id":"20241129_A-MAV-feltette-a-nagy-kerdest-Sinen-megy-es-100-bol-98-szor-pontos-mi-az","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b227095f-9400-4770-a372-c1d29347a32e.jpg","index":0,"item":"8d2f25fe-2a84-4ef8-b189-b1a7949653ee","keywords":null,"link":"/kkv/20241129_A-MAV-feltette-a-nagy-kerdest-Sinen-megy-es-100-bol-98-szor-pontos-mi-az","timestamp":"2024. november. 29. 07:43","title":"A MÁV feltette a nagy kérdést: Sínen megy, és 100-ból 98-szor pontos – mi az?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"29f9a947-02dd-4961-898c-ab363f8abdac","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A befektetéssel függőségüket és kitettségüket szeretnének csökkenteni, ám a német kormányválság árnyékában kérdéses a megvalósítás.","shortLead":"A befektetéssel függőségüket és kitettségüket szeretnének csökkenteni, ám a német kormányválság árnyékában kérdéses...","id":"20241129_nemetorszag-felvezetoipar-fejlesztes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/29f9a947-02dd-4961-898c-ab363f8abdac.jpg","index":0,"item":"b4c9e499-bc1d-4b99-b8a4-02d99fe760c4","keywords":null,"link":"/vilag/20241129_nemetorszag-felvezetoipar-fejlesztes","timestamp":"2024. november. 29. 13:58","title":"Németország kétmilliárd eurót tolna bele a lemaradó chipiparába","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c4737a18-a4fb-4829-9582-ff5dabb330e9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Kitartott a tegnap esti hó.","shortLead":"Kitartott a tegnap esti hó.","id":"20241130_Feher-a-taj-a-Kekesen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4737a18-a4fb-4829-9582-ff5dabb330e9.jpg","index":0,"item":"a702fd79-5703-4482-ab67-624ede65a5ac","keywords":null,"link":"/itthon/20241130_Feher-a-taj-a-Kekesen","timestamp":"2024. november. 30. 15:25","title":"Fehér a táj a Kékesen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d7366fd-77a2-4fb6-b614-9a993c80af09","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az erotikus tartalmat szolgáltató közösségi oldal azzal az ígérettel csábított magához csaknem 240 millió felhasználót, hogy egy biztonságos közösségépítő környezetet – és nem utolsó sorban megélhetést – kínál. A csillogó felszín mögött azonban ez az ígéret sokszor semmit sem ér. ","shortLead":"Az erotikus tartalmat szolgáltató közösségi oldal azzal az ígérettel csábított magához csaknem 240 millió felhasználót...","id":"20241130_az-onlyfans-sotet-oldala","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d7366fd-77a2-4fb6-b614-9a993c80af09.jpg","index":0,"item":"4fccdaa6-1f72-4365-9757-eff2d965d34a","keywords":null,"link":"/elet/20241130_az-onlyfans-sotet-oldala","timestamp":"2024. november. 30. 17:00","title":"„Az egész testemet öt dollárért árulta az Onlyfans, kevesebbért, mint egy gyorséttermi menü\"","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"25bb7585-6133-4498-99b3-761fcc7aa845","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ez a régi bajor roadster nem az erőfitogtatásról, hanem sokkal inkább a stílusos időutazásról szól.","shortLead":"Ez a régi bajor roadster nem az erőfitogtatásról, hanem sokkal inkább a stílusos időutazásról szól.","id":"20241129_piros-kis-elmenyauto-27-evesen-szinte-uj-bmw-z3-kerult-eladosorba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25bb7585-6133-4498-99b3-761fcc7aa845.jpg","index":0,"item":"488198d5-1a2b-4c21-81ce-9ece5c59221a","keywords":null,"link":"/cegauto/20241129_piros-kis-elmenyauto-27-evesen-szinte-uj-bmw-z3-kerult-eladosorba","timestamp":"2024. november. 29. 07:21","title":"Piros kis élményautó: 27 évesen szinte új BMW Z3 került eladósorba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b74bfd7b-96d0-41be-a88d-cbc3b172efc1","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Birminghami Egyetem kutatói szerint felerősítik egymás negatív hatásait a mikroműanyagok és az örök vegyi anyagok, amelyek már külön-külön is komoly veszélyt jelenthetnek az ember egészségére.","shortLead":"A Birminghami Egyetem kutatói szerint felerősítik egymás negatív hatásait a mikroműanyagok és az örök vegyi anyagok...","id":"20241129_mikromuanyag-orok-vegyi-anyag-egeszsegugyi-hatas-kutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b74bfd7b-96d0-41be-a88d-cbc3b172efc1.jpg","index":0,"item":"be46799d-e849-4584-aeaa-0d878f025ee2","keywords":null,"link":"/tudomany/20241129_mikromuanyag-orok-vegyi-anyag-egeszsegugyi-hatas-kutatas","timestamp":"2024. november. 29. 20:03","title":"Külön-külön is nagy bajt csinál a mikroműanyag és az örök vegyi anyagok, együtt pedig ijesztően veszélyesek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Tizennégy vasútvonal megszűnik, változó kedvezmények
szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
Tizennégy vonalon szünetelteti a vasúti közlekedést a MÁV - jelentette be a gazdasági és közlekedési miniszter a kormányszóvivői tájékoztatón csütörtökön, Budapesten.
A vasúti közlekedés szüneteltetése összesen 474 kilométernyi szakaszt érint, további tizennégy szakaszt még vizsgálnak - közölte Kóka János, gazdasági és közlekedési miniszter.
Kevesebb jár, drágábban
Ez összesen 474 kilométernyi szakasz: ide tartozik a Pápa-Környe, a Pápa-Csorna, a Zalabér-Zalaszentgrót, a Lepsény-Hajmáskér, a Sellye-Villány, a Diósjenő-Romhány, a Kisterenye-Kál-kápolna, a Mezőcsát-Nyékládháza, a Kazincbarcika-Rudabánya, a Nyíradony-Nagykálló, a Békés-Murony, a Kunszentmiklós-Dunapataj, a Fülöpszállás-Kecskemét és a Kiskőrös-Kalocsa vonal. Tájékoztatása szerint további tizennégy szakaszt még vizsgálnak.
Ezenkívül - mint mondta - öt vasúti vonalon a Volán veszi át a vonatpótló buszokkal működtetett szakaszokat, így a Pincehely-Tamási, a Lepsény-Dombóvár, a Tamási-Fürged, a Barcs-Sellye, valamint a Pécsvárad-Bátaszék vonalon Volán-autóbuszok járnak a jövőben.
Kóka János a kedvezmények és a díjak változásairól is beszélt: jövő januártól a buszközlekedésben 6, a vasúton 16 százalékos emelés várható, 2007 május elsejétől az autóbusz-közlekedésben átlagosan további 4, a vasút esetében újabb 17 százalékos emelés esedékes.
Kitért arra is, hogy tizennégy kedvezménykategória változatlan marad, kilenc megszűnik, nyolc pedig csökken. Megszűnik az esti és a levelező tagozatos hallgatók vasúti kedvezménye, a nappali tagozatos egyetemisták és főiskolások pedig csak a lakóhelyük és az iskola között utazhatnak ötven százalékos kedvezménnyel, egyéb vonalakon megszűnik számukra a kedvezményes utazás.
A középiskolások esetében mind az iskola-lakóhely, mind egyéb viszonylatban ötven százalékos lesz a kedvezmény. A nyugdíjasok utazási kedvezményei változatlanul megmaradnak. Az eddigi 90 százalékos helyett csak ötvenszázalékos kedvezményt vehetnek igénybe évente négy alkalommal a magyarigazolvánnyal rendelkezők, a 6 és 14 év közötti gyermekek jegykedvezménye szintén ötven százalékosra csökken.
Megszüntetik az európai parlamenti képviselők utazási kedvezményét, kilencven százalékra emelkedik viszont a szociális intézményben lakók, a gyógypedagógiai intézményben tanulók, a vakok, a hallássérültek és a súlyos fogyatékkal élők kedvezménye.
A költségvetési szervek dolgozói továbbra is ötven százalékos kedvezményt vehetnek igénybe, évi tizenkét alkalommal. A csoportos kedvezmények csökkennek, így ezentúl nem utazhatnak ingyen a sportolók, a természetjárók, a játékvezetők és a versenybírók.
Az új kedvezményrendszertől azt várják, hogy átláthatóbb legyen, mérséklődjenek a költségvetés terhei, valamint növekedjen a bérletvásárlás - tette hozzá Kóka János.
MDF: ez csak ötletelés
Katona Kálmán MDF-es politikus szerint a kormány közlekedés-átalakítási intézkedései - személyszállítási törvény nélkül - csupán ötletszerű, költségkímélő lépéseknek tekinthetők.
"A Magyar Demokrata Fórum álláspontja szerint haladéktalanul a parlament elé kell terjeszteni a személyszállítási törvényt, és ebben kell azokat a prioritásokat meghatározni, amelyek egy átgondolt reform alapját képezhetik" - áll a párt közleményében.
Az országgyűlési képviselő indokoltnak tartja a kedvezmények megváltoztatását, de szerinte az új rendszer csak széleskörű társadalmi vita után véglegesíthető. Katona szerint az európai tendenciákkal is ellentétes az, hogy a kormány a vasúti tarifákat több mint háromszor akkora mértékben emelné, mint az autóbusz-közlekedését.
A MÁV Zrt. a saját tőke és a hitelállomány arányának javítására fordítja a 2007. évi költségvetési tervezetben tőkeemelésre előirányzott 111,6 milliárd forintot – közölte a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM).