szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Törvénysértőnek minősítette a fogyasztóvédelmi hatóság a barcikai ősanya nem létező régészeti leleteire alapozott reklámakciót, és megindította az eljárást burkolt reklámozás miatt.

Urbanlegends.hu
Akaratán kívül erősíti a barcikai ősanyás médiahack hatékonyságát az MTI azáltal, hogy eljárást kezdeményezett a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál és etikai vizsgálatot kért a Magyar Reklámszövetségtől. Vélemény.
Az MTI Zrt. október végén kezdeményezett reklámfelügyeleti eljárást a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál (NFH) és kért etikai vizsgálatot a Magyar Reklámszövetségtől egy új magyar játékfilmnek a "barcikai ősanya" leleteivel kapcsolatos álhírén, a közvélemény szándékos félrevezetésén alapuló reklámkampánya miatt.

A fogyasztóvédelmi hatóság illetékes felügyelősége arról tájékoztatta az MTI-t, hogy megállapította: a reklám sérti a gazdasági reklámtevékenységről szóló törvényt, s ezért burkolt reklámozás miatt megindította az eljárást. A hatósági tájékoztatás tartalmazza: a gazdasági reklámtevékenységről szóló 1997. évi törvény szerint "tilos közzétenni burkolt és tudatosan nem észlelhető reklámot".

A Reklámszövetség Reklámetikai bizottságának állásfoglalása szerint viszont az MTI által kifogásolt reklámakció nem sértette meg a szövetség etikai kódexét. A testület döntésének indoklása szakmailag lényegében hatástalannak minősítette az álhír elterjesztésén alapuló reklámakciót, mert annak a bizottság szerint nem volt "... a mozifilm fogyasztóinak konkrét fogyasztói döntésével (a mozifilm megtekintésével, a mozijegy megvásárlásával) semmilyen közvetlen kapcsolata".

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!