szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A magyarok pozitívabban viszonyulnak a luxusmárkákhoz, mint az európai átlag: a magyar internethasználók egyharmada állítja magáról, hogy kisebb-nagyobb rendszerességgel vásárol designer márkát - derül ki a Nielsen legfrisebb felméréséből.

A luxusmárkát sokan a magas minőség miatt kedvelik. Igaz ezeknek a termékeknek magas az ára is, mégis a magyar megkérdezettek kisebb hányada (44 százalék) tartotta túl drágának. Az európai országok megkérdezettjeinek 67 százaléka azonban úgy vélte, túl költségesek ezek a márkák.
 
Azzal az állítással, miszerint a luxusmárka használója számára elérhetővé teszi, hogy megmutassa társadalmi státusát a magyarok 49 százaléka értett egyet, szemben a 18 európai ország 57 százalékos átlagával.
 
A Nielsen felmérése szerint az internethasználók egyharmada szívesen venne olyan mobiltelefont vagy laptopot, amely valamelyik luxusmárka nevét viseli. A magyar megkérdezettek 30 százaléka vásárolna ilyet. Ennél is többen (32 százalék) ilyen plazmatévére is költenének. A 18 európai ország válaszadóinak 23 százaléka luxusmárkájú mobiltelefont, 17 százaléka plazmatévét venne, míg 64 százalék a felkínált lehetőségek közül - plazmatévé, mobiltelefon, laptop, konyhai eszköz, mp3-lejátszó - egyikre sem költene. A magyarok 38 százaléka voksolt erre a lehetőségre.
 
A Nielsen onlinekutatását tavaly novemberben végezte. Öt világrész 48 országában 26 300 rendszeres internetezőt kérdezett meg, közülük 500 magyart.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Luxusautót féláron importból. Megéri?

Az USA-ban ugyanaz a jármű feleannyiba kerül a vásárlónak, mint például az unió egyik legdrágább piacán, Németországban. Ez pedig az újraimportálásra ösztönzi a kereskedőket. Vajon tényleg megéri?

Ingatlanmenedzser

Budai villák piaca: keresett luxus

Évekig tartó pangás után mind több vevő és bérlő érdeklődik a budai luxusvillák iránt. A legkülönlegesebb és legdrágább ingatlanok azonban meg sem jelennek a piacon, mivel egyedi módszerrel értékesítik őket. A HVG Ingatlan cikke.

MTI Gazdaság

Új luxusváró Ferihegyen

Platinum Lounge néven 120 négyzetméteres, 50 utas vendégül látására alkalmas új luxusváró nyílt Ferihegyen, a 2/A terminálon.

MTI Shake

Luxusautók, koktél, wellness a reptéren

Ha megkérdeznék az utasokat, miért váltanak jegyet első vagy üzleti osztályra, az egyik legfontosabb indok valószínűleg az lenne, hogy ezek a borsos árú jegyek bebocsátást jelentenek a reptéri VIP-váróba, és "egyek lehetnek" a felső tízezerrel.