szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A kormánynak be kell juttatnia a rászorulókat az oktatási intézményekbe, mert reális a veszélye annak, hogy vidéken, ahol a cigányság 90 százaléka el, újratermelődik a cigány analfabétizmus - közölte Farkas Flórián, a Lungo Drom Országos Cigány Érdekvédelmi és Polgári Szövetség elnöke.

Az analfabétizmus újratermelődésével pedig tovább erősödik a cigányság egyébként is meglévő, immáron tartósnak mondható nyomora. Ezért a helyzetért pedig a kormányzat "és személyesen Gyurcsány Ferenc" a felelős - áll abban a tájékoztatásban, amit a szövetség hétvégi, lakitelki kollégiumi foglalkozását követően fogalmazott meg Farkas Flórián.
   
A politikus, aki egyben a Fidesz országgyűlési képviselője is, rámutatott, hogy a kollégiumon kiemelt figyelmet kapott a kormányzat oktatási reformjának a cigányság életére vonatkozó hatása. 
   
"A Lungo Drom elnöksége és megyei vezetői tájékoztatást adtak arról, hogy a kormányzat oktatáspolitikájának nevezett országrombolással több ezer cigány tanuló maradt ki az oktatásból, hiszen a helyi önkormányzatok a diákok útiköltségét finanszírozni nem tudják, az érintett családok pedig munkanélküliek, így ennek költségét átvállalni nem bírják" - olvasható a kommünikében.
   
A tájékoztatás szerint a Lungo Drom Kollégiumon többek között vendég volt Balog Zoltán (Fidesz) országgyűlési képviselő, az Országgyűlés emberi jogi, kisebbségi, civil és vallásügyi bizottságának elnöke, aki többek között kiemelte a Fidesz és a Lungo Drom együttműködésének fontosságát, Sára Sándor rendező, aki  bemutatta 1962-ben készült, a cigányság életéről szóló filmjét és Lezsák Sándor, a Nemzeti Fórum Egyesület elnöke. 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Itthon

Minden negyedik magyar funkcionális analfabéta

Miközben a fejlett világ lényegében megbirkózott az analfabetizmussal, és egy-két százalékra tehető az olvasás, a betűvetés és számolás alapjait el nem sajátítók aránya, egyre nagyobb gondot jelent a funkcionális analfabetizmus (más szóval illiteráció). „Az unióban nagyjából 20-30 százalékra tehető a funkcionális analfabéták aránya. Nálunk minden negyedik felnőtt az lehet” – becsült a hvg.hu kérésére Steklács János, a Magyar Olvasástársaság elnöke. Ma van az írástudatlanság elleni küzdelem világnapja.

Vélemény

„A népesség harmada a funkcionális analfabétizmus állapotába süllyed”

Ormos Mária történész, a pécsi Janus Pannonius Tudományegyetem professzora a hvg.hu-nak adott interjúban keményen bírálja a „rossz irányt vett” magyar oktatáspolitikát, amelynek révén romlik a színvonal, amely nem ad egyenlő esélyeket a diákoknak, s amely ezzel hozzájárul a társadalmi különbségek fenntartásához.