szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Egy kilométeres próbapályát kellene építeni a 4-es metró új kocsijainak tesztelésére, hogy a szerelvények a sikeres próbaüzem után megkaphassák a hatósági engedélyt - ismerteti a szombati Népszabadság.

A szabályok szerint a próbavágánynak legalább 400 méteren vízszintesnek és egyenesnek kell lennie. Csakhogy a 4-es metró Kelenföldi pályaudvarhoz tervezett majdani járműtelepén csupán annyi hely van, hogy egy alig ötszáz méteres próbapálya épülhessen. A kocsikra az engedélyt kiadó Nemzeti Közlekedési Hatóság ezért a kelenföldi helyszínről hallani sem akar, de arról sem, hogy az új metrókocsikat a már épülő metróalagútban teszteljék
   
Ráadásul, mire megérkeznek az új metrókocsik, addigra sem a kelenföldi járműtelep, sem a 4-es metró alagútja nem készül el teljesen. Az új kocsikat ugyan a gyártó Alstom már tavaly elkezdte tesztelni egy franciaországi tesztpályán, ám a Népszabadság értesülései szerint az NKH annak eredményeit nem fogadta el hitelesként. Az új metrókocsikat ezért csak a 2-es metró Fehér úti járműtelepén tudnák tesztelni, de mivel ide csak a MÁV városon belüli vágányain tudják eljuttatni a szerelvényeket, ez egymilliárd forint többletköltséggel járna. Felmerült, hogy a MÁV Kelenföld és Albertfalva vasúti megállók közötti szakaszán építtetnék ki a próbapályát, ez azonban - többek közt egyes ingatlanok kisajátítása miatt - akár 2,5 milliárd forint pluszköltséget is jelenthet.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

4-es metró: újraindulhat a munka a Szent Gellért téren

A Bamco konzorcium megkapta az engedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól (NKH), így napokon belül újraindulhat a munka a módosított tervek szerint a Szent Gellért téri állomásnál - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság szóvivője csütörtökön.

MTI Itthon

Felmondott a 4-es metró független mérnöke

Az Index információi szerint felmondott a 4-es metró független ellenőrző mérnöke. Jávor Péter szakmai vitába keveredett Klados Gusztávval, a DBR Metró projektigazgatójával, majd távozott, mert úgy érezte, hogy kifogásait és javaslatait nem veszik figyelembe.