A közlekedési társaság vezetője a hetilapnak arra a kérdésre, hogy mikorra, miből és honnan cserélik ki a buszparkot, azt mondta: "úgy vélem, nem történhet velünk rosszabb, mint ha minden a régiben marad". Hozzátette, amióta a cégnél dolgozik, azt hangoztatja, hogy a szakma szabályai szerint a BKV 1400 buszából 1000 "túlhaladta az életkora végét", azaz a 16. évet. Mint mondta, ha a viszonylag fiatal 150 Volvo-buszt nem számolja, akkor a többi busz átlagéletkora 20 év.
"A négy garázsunk reggel még olyan buszokat ad ki, amelyek akkor épp megfelelnek a forgalombiztonsági előírásoknak, de a 20 éves buszok egy része nem éri meg az estét, mert nap közben lerobban. S olyan öreg, hogy már alig javítható" - közölte Kocsis István. Hozzáfűzte: teljesen rendbe tenni pedig annyiba kerülne ezeket a járműveket, mintha újat vennének helyettük.
"Ezer új busz cirka 100 milliárd forintba kerülne; ennyi a láthatáron sincs" - mondta, hozzátéve, hogy ezért a tízéves finanszírozási modell mellett eszközmodernizációs programot is kidolgoztak. Kocsis István szerint ha volna fedezet lízingre, akkor kiírhatnának közbeszerzést, melynek a pályázatát már tavasszal előkészítették, és így két év alatt négy ütemben lízingelhetnének 250-250, vagyis összesen ezer buszt. Ez 10-12 milliárd forintos költséggel járna, de ennek jelenleg nincs meg a fedezete. "Ha nem vásárolunk, akkor bérelnünk kell, ha egyiket sem tesszük, akkor pedig tovább romlik a helyzet" - jelentette ki Kocsis István, aki szerint az öreg BKV-buszoknak néhány éven belül "kohóba kell kerülniük".
A BKV vezérigazgatója szólt a HÉV kiszervezéséről is. Emlékeztetett: 2008 végén a büdzséből tízmilliárdos veszteségpótlást kapott a cég. Akkor a kormány határozatba foglalta, hogy kezdődjön el az elővárosi közlekedés újjáalakítását célzó szakmai munka úgy, hogy a BKV külön részvénytársaságba viszi a HÉV eszközeit és ebbe a társaságba lép be tulajdonosként előbb pénzzel, majd eszközökkel is a MÁV, majd a Volán. Így kellett volna létrejönnie a három cég közös tulajdonában álló Elővárosi Közlekedési Zrt.-nek.
Kocsis István szerint azért nem tudtak továbblépni, mert 2009 tavaszán a Fővárosi Közgyűlésnek már döntenie kellett volna a HÉV kiválásáról, de akkor a kormányzat egy másik megoldást vetett fel: ne új társaságot hozzanak létre, hanem a MÁV vásárolja ki a HÉV teljes infrastruktúráját és vagonparkját. "A két utat egy ideig mérlegelte a kabinet, azután csendben az egész folyamat leállt; azóta sem döntött a kormányzat, így a Fővárosi Közgyűlés sem" - mondta Kocsi István.
Kocsis: egy fillért sem érdemelnek az öreg BKV-buszok
Egyetlen fillért is kár beleölni az öreg BKV-buszokba, mert egyre nő a meghibásodás valószínűsége és gyakorisága, s a karbantartás költsége is - mondta Kocsis István, a BKV vezérigazgatója a Vasárnapi Híreknek adott interjújában.

„Már a levelibékára is leszavaznának az emberek, ha az kellene a Fidesz leváltásához” – ilyen volt Magyar Péter országjárásának első napja
Rekordméretűre duzzasztaná Brüsszel az uniós költségvetést, de jogállamiság nélkül nem adna EU-pénzt – bemutatták a hétéves tervet
Példátlan döntésre készülhet Trump: elmozdítaná a Fed elnökét
Zelenszkij személyes felügyelete alatt vizsgálják ki az ukránok Sebestyén József halálának körülményeit
Önazonossági törvény: megvan az első település, amely rendeletet hozott
Videón a hatalmas tűz, lángba borult a Tomorrowland fesztivál nagyszínpada
Karácsony Gergely: Nemsokára Anonymus Antal is jelentkezik majd egy összevágott hangfelvétellel
Végleg hazarendelték a budapesti lengyel nagykövetet
Pottyondy Edina: Hszi Csin-ping börtönbe veti az oligarcháit, Putyin kihajítja őket egy ablakon, Magyarországon meg elkezdték fapadosra kényszeríteni őket
Papp Réka Kinga: Orbán mérhetetlenül gyáva
Exkluzív Reuters-jelentés: Putyint nem érdekli Trump, újabb részeket akar kihasítani Ukrajnából
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.