Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8ffad7c6-6786-41db-bd37-81c827a936dd","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Hosszú cikkben fejtegeti a NER-celeb Jeszenszky Zsolt – ismert nevén DJ Jeszy –, hogy miért támadta meg édesapját kalapáccsal egy férfi. Orbán Viktor dicséretétől indulva a démoni erőket szolgáló Magyar Péteren át eljut oda, hogy Isten (újabb) figyelmeztetést küldött Jeszenszky Géza volt külügyminiszternek. A politikai indokot kizárja, hiszen súlyosan megsérült apja már „nem tényező”, egyben azt javasolja neki nyilvánosan, hogy ne rohangáljon „kiscserkészként”, hanem nyugodjon le.","shortLead":"Hosszú cikkben fejtegeti a NER-celeb Jeszenszky Zsolt – ismert nevén DJ Jeszy –, hogy miért támadta meg édesapját...","id":"20250603_Edesapja-megtamadasarol-Jeszenszky-Zsolt-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8ffad7c6-6786-41db-bd37-81c827a936dd.jpg","index":0,"item":"df509f0e-da07-47fe-93b9-f452d387e28f","keywords":null,"link":"/itthon/20250603_Edesapja-megtamadasarol-Jeszenszky-Zsolt-ebx","timestamp":"2025. június. 03. 11:22","title":"Jeszenszky Zsolt szerint apja évek óta a Sátánt szolgálja, a kalapácsos támadás pedig Isten figyelmeztető jelzése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"72a8f100-9bce-4a6a-872d-c83ac9e599c0","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Szerinte „az ilyesfajta bírálat eddig a globalisták részéről volt szokásban”. ","shortLead":"Szerinte „az ilyesfajta bírálat eddig a globalisták részéről volt szokásban”. ","id":"20250602_Pogany-Indulo-Gorgenyi-Erno-fideszes-polgarmester-Gyula-droghaboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/72a8f100-9bce-4a6a-872d-c83ac9e599c0.jpg","index":0,"item":"ac32bec3-44e3-492d-873e-b4a2be8e4fdf","keywords":null,"link":"/kultura/20250602_Pogany-Indulo-Gorgenyi-Erno-fideszes-polgarmester-Gyula-droghaboru","timestamp":"2025. június. 02. 11:54","title":"Gyula fideszes polgármestere kiállt a városban tartott Pogány Induló-koncert mellett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"45580753-51c6-44fa-849d-87fbe865041f","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Roman Seremeta szerint ezentúl minden teherautó és azok sofőrjei is potenciális fenyegetést fognak jelenteni az oroszok szemében.","shortLead":"Roman Seremeta szerint ezentúl minden teherautó és azok sofőrjei is potenciális fenyegetést fognak jelenteni az oroszok...","id":"20250602_ukrajna-haboru-pokhalo-hadmuvelet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/45580753-51c6-44fa-849d-87fbe865041f.jpg","index":0,"item":"5173df1e-9371-49ed-aff3-be93833b54d9","keywords":null,"link":"/vilag/20250602_ukrajna-haboru-pokhalo-hadmuvelet","timestamp":"2025. június. 02. 19:05","title":"Ukrán professzor a Pókháló-hadműveletről: Ukrajna nemcsak repülőgépeket semmisített meg, fegyverként használta az orosz rendszer bizonytalanságát is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8419f1f8-cd89-4f4c-93cb-d06527c6aa88","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A kormány által meghatározott „tolerálható” tartozás felét áprilisra felhalmozták az intézmények.","shortLead":"A kormány által meghatározott „tolerálható” tartozás felét áprilisra felhalmozták az intézmények.","id":"20250603_2025-ben-is-oriasi-adossagot-gorgetnek-maguk-elott-a-korhazak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8419f1f8-cd89-4f4c-93cb-d06527c6aa88.jpg","index":0,"item":"8e1e3b31-21f3-4328-8500-9f2f95b2346f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250603_2025-ben-is-oriasi-adossagot-gorgetnek-maguk-elott-a-korhazak","timestamp":"2025. június. 03. 11:44","title":"2025-ben is óriási adósságot görgetnek maguk előtt a kórházak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"104b3be5-b154-467e-b131-7f4bc9d50818","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Mostantól már az apró Toyota Aygo X motorházteteje alatt is hibrid hajtáslánc rejtőzik.","shortLead":"Mostantól már az apró Toyota Aygo X motorházteteje alatt is hibrid hajtáslánc rejtőzik.","id":"20250603_erosebb-gyorsabb-es-egyben-takarekosabb-lett-a-legkisebb-toyota-aygo-x","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/104b3be5-b154-467e-b131-7f4bc9d50818.jpg","index":0,"item":"f3900110-4951-4fd7-9253-a8de7fc470df","keywords":null,"link":"/cegauto/20250603_erosebb-gyorsabb-es-egyben-takarekosabb-lett-a-legkisebb-toyota-aygo-x","timestamp":"2025. június. 03. 07:21","title":"Erősebb, gyorsabb és egyben takarékosabb lett a legkisebb Toyota","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"35872a52-c208-4467-82ac-7e918e7d1c0d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A fogyasztás gyengülése és a beruházás összeomlása is bénítja a magyar gazdaságot az elemzők szerint.","shortLead":"A fogyasztás gyengülése és a beruházás összeomlása is bénítja a magyar gazdaságot az elemzők szerint.","id":"20250603_gdp-elemzok-zuhanas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/35872a52-c208-4467-82ac-7e918e7d1c0d.jpg","index":0,"item":"c445b179-9050-49a7-8555-1a6b7245fc29","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250603_gdp-elemzok-zuhanas","timestamp":"2025. június. 03. 10:33","title":"A magas infláció, az alacsony béremelések és a gyenge üzleti környezet miatt nincs remény a GDP növekedésére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9a7bd473-cc3d-4edb-86df-362a84108e4a","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Az életciklusa végén járó Toyota GR Suprából a 3 literes alapmodellt, a kihegyezett Lightweight EVO kivitelt és a non-plus-ultra kategóriás méregdrága A90 Final Editiont is rendesen meghajtottuk.","shortLead":"Az életciklusa végén járó Toyota GR Suprából a 3 literes alapmodellt, a kihegyezett Lightweight EVO kivitelt és...","id":"20250602_versenypalya-toyota-gr-supra-a90-final-edition-lightweight-evo-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9a7bd473-cc3d-4edb-86df-362a84108e4a.jpg","index":0,"item":"5d0552bb-fcf0-472e-a7f2-ad44251664f2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250602_versenypalya-toyota-gr-supra-a90-final-edition-lightweight-evo-teszt-velemeny","timestamp":"2025. június. 02. 08:01","title":"70 millió forintos elérhetetlen álom: versenypályáztunk a Toyota Supra búcsúzó verzióival","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"86b03366-af84-48dc-9d47-abac6372230c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A szülőket krétarajzok miatt büntették meg.","shortLead":"A szülőket krétarajzok miatt büntették meg.","id":"20250603_sopron-ovodabezaras-tiltakozas-buntetes-magyar-peter-tisza-part","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86b03366-af84-48dc-9d47-abac6372230c.jpg","index":0,"item":"fa6ef022-bd66-47c7-8e75-444baa48fa91","keywords":null,"link":"/itthon/20250603_sopron-ovodabezaras-tiltakozas-buntetes-magyar-peter-tisza-part","timestamp":"2025. június. 03. 19:45","title":"Magyar Péter befizette a pénzbírságot, amelyet a soproni óvodabezárások ellen tiltakozó anyákra róttak ki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Tarlós: a parlament rendezi a fővárosi parkolás ügyét
szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
Tarlós István szerint az önkormányzatokat érintően idén még csak egyszerűbb módosítások lehetnek, a közigazgatási rendszer alapvető változásai 2014-től várhatók. A Fidesz fővárosi frakcióvezetője az MTI-nek adott interjúban azt mondta: úgy véli, a Fővárosi Közgyűlés akár már ősztől 34-35 plusz 1 taggal működhet. Beszélt arról is, az új parlamentnek az elsők között kell rendeznie a budapesti parkolás kérdését.
A politikus, aki várhatóan a Fidesz főpolgármester-jelöltje lesz ősszel, Budapest legégetőbb problémái között említette a városüzemeltetést, a beruházások "újragondolását", a város pénzügyi stabilitásának helyreállítását, valamint Budapest szellemiségének megváltoztatását. A városüzemeltetéssel kapcsolatban azt mondta: kiemelten kell foglalkozni a BKV-val, valamint a többi közszolgáltató céggel és azok privatizációjának körülményeivel is.
A beruházásokról szólva Tarlós István úgy fogalmazott: mindenki szereti a fejlesztéseket, de a főpolgármester - "talán azért, mert elég elvont, esszenciális, humán értelmiségi" - igen sajátosan gondolkodik a fejlesztés és a működés arányairól. Hozzáfűzte: a beruházásokat felül kell vizsgálni, ahol lehet még, ott ésszerű korrekciókat kell végrehajtani. "Nem fogom engedni, hogy el nem végzett munkákat fizessenek ki, akár a Margit híd felújításával összefüggésben, vagy bárhol másutt" - hangsúlyozta.
A 4-es metró szerinte csak akkor válhat gazdaságossá, ha a második szakasz is megépül, de ennek finanszírozásáról az Európai Unió még semmilyen döntést nem hozott, sőt még azt sem tudni, hogy az első szakaszt miből fogja a város kifizetni. "Azt szeretném megnézni, hogy mikor és miből tudjuk befejezni azt, ami elindult" - összegzett. Az önkormányzati képviselők létszámáról azt mondta: "életszerű" arra számítani, hogy már 2010 őszétől csökkentett létszámmal működhetnek képviselő-testületek és a Fővárosi Közgyűlés. Utóbbiban - személyes véleménye szerint - a jelenlegi 66 plusz 1 képviselő helyett a 34-35 plusz 1 fős létszám lenne az indokolt.
Rámutatott: az önkormányzati törvényt más ponton is módosítani kell, hiszen az Alkotmánybíróság megsemmisítette a jogszabály egy passzusát, és emiatt július 1-jétől ingyenes lenne a parkolás Budapesten. A formálódó javaslatot ismertetve elmondta: törvényben hatalmaznák fel a fővárost arra, hogy rendeletben szabályozza a parkolás és a parkolásgazdálkodás rendszerét, a kiemelten védett várakozási övezeteket és az alkalmazható várakozási díjak megállapítását, valamint a közterület-használatot és a közterület rendjét.
A kétszintű önkormányzás Tarlós István szerint "majdhogynem működésképtelen". Megjegyezte ugyanakkor, hogy 2010 őszére még csak egyszerűbb intézkedések valósíthatók meg, a közigazgatási rendszer alapvető változásai pedig 2014-től várhatók.
Azzal összefüggésben, hogy egyes hírek szerint bizonyos önkormányzati feladatok visszakerülnének az államhoz, a frakcióvezető azt mondta: nincs semmilyen döntés az ügyben, gondolkodás szintjén szóba került az általános iskolai oktatás és az óvodák, valamint a szakoktatás finanszírozásának újragondolása. Szerinte azonban ez a kérdés is a nagyobb, hosszabb előkészítést igénylő csomaghoz tartozik, amelyben 2014-től várható lépés.
A parlamenti mandátumot szerzett Tarlós István elmondta: az Országgyűlésben is fővárosi ügyekkel szeretne foglalkozni elsősorban. Beszámolt arról is, kezdeményezi, hogy a parlament önkormányzati bizottságának keretein belül hozzanak majd létre egy Budapest-munkacsoportot, amelynek vezetését is vállalná. Az ősszel esedékes önkormányzati választás előtt egy rövid és hatékony, direkt kampányt terveznek.
Az MSZP főpolgármester-jelöltjének, Horváth Csabának a díjmentes közösségi közlekedéssel kapcsolatos felvetésére úgy reagált: ez a terv csak arra alkalmas, hogy "valaki szakmailag tökéletesen lejárassa magát". "Csak olyan ember ígér ilyet, aki magában biztos benne, hogy nem lehet majd rajta számon kérni" - vélekedett. Emlékeztetett, a szocialista politikus néhány hónappal ezelőtt még indulatosan érvelt amellett, hogy a BKV-tarifákat évente legalább az infláció mértékével emelni kell.
Tarlós István szerint "nem ördögtől való gondolat" a dugódíj, amelyet Európa számos nagyvárosában már alkalmaznak, budapesti bevezetésének feltételei azonban jelenleg nem adottak, a magyar fővárosban ugyanis nagyon kevés a P+R pakoló, nincs egységes parkolási rendszer, és nincs befejezve például a 4-es metró sem. A BKV jegyárairól szólva a politikus kifejtette: egy egységes, regionális menetrendet és egy egységes, regionális tarifarendszert kellene kialakítani a MÁV-val és a Volánnal közösen. Szerinte mindezt egy év alatt meg is lehetne szervezni. Szerinte a buszközlekedés jelentős része megfelelő, garantált szerződésekkel kiszervezhető.
Arra a kérdésre, hogy ha ő kerül a főpolgármesteri székbe, lesznek-e Budapesten szimbolikus beruházások, Tarlós István azt felelte: "lehet majd álmodozni", de ahhoz a terepet elő kell készíteni, a működést stabilizálni kell. A politikus olyan, kisebb költségekkel járó beruházásokat szeretne, amelyek elsősorban a város forgalmának átalakítását és más, közérzetjavító célokat szolgálnak.
A kerékpárutakról szólva azt mondta: számos szervezet joggal tiltakozik amiatt, hogy nem kap lehetőséget ezek kialakításában, és ezért vannak "értelmetlen kedvezmények" a bicikliseknek és olyan kerékpárútszakaszok, amelyek nem vezetnek sehová. Rendszerelven ki kell alakítani a kerékpározás infrastruktúráját és szabályait. Arra a felvetésre, ha főpolgármesterré választják, lemond-e országgyűlési mandátumáról, úgy válaszolt, mérlegelni fogja. "Ha a parlamentben maradok, kizárólag önkormányzati, elsősorban budapesti ügyekkel foglalkozom majd" - zárta Tarlós István.
Ha felkérik, elindul a főpolgármesteri tisztségért a Fidesz-KDNP fővárosi frakcióvezetője, Tarlós István, aki szerint a mai politikai környezetben könnyen ledolgozható a négy évvel ezelőtti egy százalékos különbség, amellyel 2006-ban Demszky Gábor legyőzte őt.