szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Körülbelül 150 millió forintból radikálisan átalakítható lenne a fővárosi kerékpáros infrastruktúra - mondta a nemzetközi autómentes napon tartott szerdai, budapesti sajtótájékoztatóján Jávor Benedek.

Az LMP főpolgármester-jelöltje, aki tizenkét másik társával együtt kerékpárral érkezett a főpolgármesteri hivatal elé, úgy fogalmazott, hogy Budapesten az elmúlt 10 évben forradalom ment végbe a bicikliutakon, mert a 90-es évekhez képest körülbelül tízszeresére nőtt a kerékpáros közlekedés nagysága. Szavai szerint ez a forgalomnak nagyjából négy-öt százalékát teszi ki, de azt szeretnék, ha négy év múlva akár 10 százalékra növekedne. Jávor Benedek úgy fogalmazott, hogy ebben az esetben egy élhetőbb, barátságosabb, csendesebb város jönne létre, ahol csökkenne a levegőszennyezettség és jobb lenne a közlekedés. 

A főpolgármester-jelölt úgy látja, hogy ezt kerékpársávok felfestésével, közlekedési lámpák kiegészítésével, a buszsávok kerékpárosok számára való megnyitásával, illetve a hidak átjárhatóságának javításával lehetne elérni. Úgy vélekedett, hogy mivel szakértők szerint körülbelül 150 millió forintból meg lehetne oldani az átalakítást, ezért ahhoz elsősorban politikai akaratra lenne szükség. Saját programjukból idézve, kerékpármegőrzők kiépítésére, a tömeg- és a biciklis közlekedés összekapcsolására, a biciklik BKV-járműveken való szállításának könnyítésére és közbiciklirendszer kiépítésére tett javaslatot. Azt mondta, ha bejutnak a Fővárosi Közgyűlésbe, illetve, ha őt főpolgármesterré választják, akkor ezért is dolgozni fognak.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
hvg.hu Napi merítés

A járdán biciklizés baj?

Miért baj, egyáltalán baj-e, hogy a járdán kerékpároznak? - teszi fel a kérdést a Magyar Kerékpárosklub, amelynek állásfoglalása a Critical Mass blogon is olvasható.

Világ

A magyar politika még mindig nem érti a bringázást

Miközben Budapest kerékpáros nemzetközi hírnevét mindenekelőtt a tízezreket megmozgató Critical Mass-felvonulások az erős civil kezdeményezések erősítik, a nagypolitika szintjén továbbra sem vállalja fel senki a kerékpározás ügyét. Tudósítónk a Velo-City kerékpáros konferenciáról jelentkezik Koppenhágából.

MTI Itthon

Augusztusban a magyarok csaknem fele bringázott

Augusztusban a teljes 15 év feletti magyar lakosság 48 százaléka kerékpározott közlekedési vagy túrázási célból, a Múzeum körúton mért kerékpárforgalom azonos a bécsi Westbahnhof előtt mérttel - derült ki a Magyar Kerékpárosklub felméréséből.

Világ

"Az autó nem megfelelő a városi közlekedésre"

A világ legnagyobb kerékpáros konferenciáján a fő téma a bringa helyett sokkal inkább az ember és a város viszonyának újragondolása. A hvg.hu tudósítója a helyszínről, Koppenhágából jelentkezik.

Jogellenes a Színművészeti dolgozóinak sztrájkja a Fővárosi Törvényszék szerint

Jogellenes a Színművészeti dolgozóinak sztrájkja a Fővárosi Törvényszék szerint

Távozásra szólították fel a járványszabályokat megszegő cseh egészségügyi minisztert

Távozásra szólították fel a járványszabályokat megszegő cseh egészségügyi minisztert

Jobban sújtja a bevándorlók munkahelyeit a koronavírus,  Magyarország viszont a kivételek között

Jobban sújtja a bevándorlók munkahelyeit a koronavírus, Magyarország viszont a kivételek között