szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A BKV eszközparkjának teljes körű megújítása kétezer milliárd forintba kerülne - derül ki egy, pénteken az MTI birtokába került dokumentumból. Ez az összeg a 2009-es bruttó hazai össztermék (GDP) 7,7 százaléka.

A csütörtökön kelt összesítést Kocsis István, a BKV vezérigazgatója küldte meg Tarlós István főpolgármesternek. A dokumentumból kiderül az is, hogy a BKV belső eladósodottsága 720 milliárd forint. Ez azt jelenti, hogy az optimális műszaki szint eléréshez ekkora összegű beruházás lenne szükséges. A BKV jelenlegi eszközállományának értéke 280 milliárd forintra tehető.

A BKV külső adósságállománya - Kocsis István tájékoztatása szerint - szeptember 30-án 78,4 milliárd forint volt, ebből csak a bankhitelek és pénzkölcsönök 70 milliárd forintot tesznek ki, a többi rész lízingből, illetve bankgaranciából és szállítói tartozásból tevődik össze.

Tarlós István (Fidesz-KDNP) főpolgármester pénteken, a Fővárosi Közgyűlés alakuló ülésén egyebek között azt mondta: egyáltalán nem biztos, hogy finanszírozható lesz a főváros 2011-ben. Közlése szerint előző nap kapta meg a BKV vezérigazgatójának jelentését, amely szerint a közlekedési cég külső-belső adósságállománya eléri a 800 milliárd forintot, és "ez a helyzet majdnem kezelhetetlen". Mint mondta, ezért kérni kell az Állami Számvevőszéket, hogy állapítsa meg, finanszírozható-e a város; erről Orbán Viktor miniszterelnökkel is egyeztetnek majd. Tarlós István szerdán azt is elmondta: a kormányfővel arról is tárgyalni fog, hogy a BKV-t a MÁV-val, illetve a Volánbusszal együtt a főváros és az állam közösen működtetné. 

Korábbi BKV-s nyilatkozatok szerint a BKV buszparkjából ezer buszt kellene leselejtezni és újakat venni, de ennek 70 milliárdos költségét a BKV segítség nélkül nem tudja vállalni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Népszava: fantom csődbiztosok a BKV-nál

Semmi hír a BKV-hoz egy hónapja kirendelt kormányzati csődbizottságról, amelynek a Nemzetgazdasági Minisztérium akkori bejelentése szerint célja a közlekedési társaság pénzügyeinek rendbetétele - írta a Népszava hétfői számában.