szerző:
Zalai Hírlap
Tetszett a cikk?

A zalaihirlap.hu olvasói kommentekre hivatkozva azt írja: kiszakadt két kereke a Zala Volán egyik fővárosba tartó buszának vasárnap délután az M7-es autópályán.

"A buszunknak (Zala Volán, 5 órás pesti járat) kiszakadt két kereke. Az autópályán, száznál... Szerencsénk, hogy a hátsó két párból szakadt ki, nem az első pár... Utána a 47-es kilométernél várakoztunk, míg egy veszprémi busz felvett minket... Azért kíváncsi lennék, hogy elrohadt-e az a csavar, vagy csak nem lett rendesen meghúzva. Mind a kettő a Volán felelős karbantartói munkáját dicsérné... Ha máshogy szakad ki, akkor repülünk az árokba, így szerencsésen megúsztuk..." - írta a zalaihirlap.hu egyik olvasója.

"Én is a kiszakadt kerekű pesti járaton utaztam - írja egy másik. Az eset után a sofőr kért még elnézést, ... pedig ez nem az ő hibája. Nem ő tehet arról, hogy egy ilyen útra alkalmatlan autóbuszt tesznek alá... A szerencsének köszönhető, hogy most írni tudok, és nem egy kórház intenzív osztályán fekszem" - panaszkodott egy másik utas. A lap kérdéseire Nagy Tibor, a Zala Volán műszaki igazgatója felelt.

"A baleset Székesfehérvár közelében történt, a buszt az Alba Volán szervizébe vitték, így egyelőre nem tudom megmondani, mi okozhatta a történteket, ehhez meg kell vizsgálnunk a kerekeket és azokat az alkatrészeket, amelyek a problémát eredményezték. Emellett át kell tekintenünk a jármű belső dokumentációját is, mindez pedig még tart" - mondta a műszaki igazgató, aki leszögezte: biztos, hogy ilyen baleset még soha nem történt a buszaikkal.

A jármű korát firtató kérdésekre a műszaki igazgató azt mondta: a baleset független az autóbusz életkorától. "Hiszen egy korosabb, használtabb járművel szemben is ugyanolyan komoly biztonsági követelmények vannak, mint egy újjal szemben" - tette hozzá Nagy Tibor.

"Buszaink állapota a különféle műszaki előírásoknak messze megfelel, ami persze nem jelenti azt, hogy ne hibásodhatnának meg" - jelentette ki Nagy Tibor, aki hozzátette: a téli felkészülésre pedig külön intézkedési terv készül. "Mindez a gyakorlatban a különféle utaskényelmi és műszaki berendezések, így többek közt a fűtő- és elektromos rendszer alapos átvizsgálását jelenti, s emellett nézzük a gumiabroncsok bordázatmélységét is" - sorolta az előírásokat a műszaki igazgató.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!