Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9bc0724f-ca66-4d4e-b427-9f6f16a39d22","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"Távirányítású merülőrobotokat vet be az Egyesült Királyság a brit vizek védelmére. A készülékeket a brit kormány mellett működő védelmi, tudományos és technológiai kutatóintézet (DSTL) fejlesztette ki hadiipari partnervállalatokkal közösen.","shortLead":"Távirányítású merülőrobotokat vet be az Egyesült Királyság a brit vizek védelmére. A készülékeket a brit kormány...","id":"20250610_orosz-szenzorok-brit-haditengereszet-dstl-robotok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9bc0724f-ca66-4d4e-b427-9f6f16a39d22.jpg","index":0,"item":"5c8fe7d4-640f-4d44-a76a-cd4239aae393","keywords":null,"link":"/tudomany/20250610_orosz-szenzorok-brit-haditengereszet-dstl-robotok","timestamp":"2025. június. 11. 11:03","title":"Titkos orosz szenzorokat találtak a vizekben, különleges robotokat vet be a brit haditengerészet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e1f2be0-93ee-4127-9d8c-63b347571fa2","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Megvan a fél év után távozó Szalai Szabolcs utódja.","shortLead":"Megvan a fél év után távozó Szalai Szabolcs utódja.","id":"20250610_elo-gabor-hirado-foszerkeszto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e1f2be0-93ee-4127-9d8c-63b347571fa2.jpg","index":0,"item":"23b34bd8-c1eb-4b97-a5e5-2312009de230","keywords":null,"link":"/kkv/20250610_elo-gabor-hirado-foszerkeszto","timestamp":"2025. június. 10. 19:27","title":"Élő Gábor lett a Hirado.hu főszerkesztője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af9db781-f4ad-41f3-bf86-0af4b6b34727","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"„A tüntetés itt már nem old meg semmit, ez a zászlóbontása egy társadalmi ellenállásnak” – mondta Puzsér Róbert, aki keddre hirdetett demonstrációt a Kossuth térre Polgári Ellenállás címmel. A résztvevőket a törvényjavaslatról és az ellenállás lehetséges módjairól kérdeztük. ","shortLead":"„A tüntetés itt már nem old meg semmit, ez a zászlóbontása egy társadalmi ellenállásnak” – mondta Puzsér Róbert, aki...","id":"20250611_Polgari-Ellenallas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af9db781-f4ad-41f3-bf86-0af4b6b34727.jpg","index":0,"item":"8d71feb1-6b50-47fb-950f-cb04c26c0063","keywords":null,"link":"/itthon/20250611_Polgari-Ellenallas","timestamp":"2025. június. 11. 08:46","title":"„Ez már a kormánypárti ismerőseimnek is sok” – videón a Polgári Ellenállás Kossuth téri zászlóbontása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1acb79cc-ee3b-4efa-be06-d4d2f9a5b7cc","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az egyik olimpiai aranyéremhez segítette Szilágyi Áront. ","shortLead":"Az egyik olimpiai aranyéremhez segítette Szilágyi Áront. ","id":"20250611_penge-podcast-mentalis-gyakorlat-fokusz-osszpontositas-szilagyi-aron","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1acb79cc-ee3b-4efa-be06-d4d2f9a5b7cc.jpg","index":0,"item":"18a8b71d-ea62-4432-a47a-ba43f2232630","keywords":null,"link":"/elet/20250611_penge-podcast-mentalis-gyakorlat-fokusz-osszpontositas-szilagyi-aron","timestamp":"2025. június. 11. 09:16","title":"Íme két pofonegyszerű módszer, hogy visszanyerjük az irányítást a figyelmünk fölött","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"352411a3-d74c-49f8-b7d2-2829c90e5a56","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Rekordot döntött a Nintendo Switch 2 eladása az első négy napon.","shortLead":"Rekordot döntött a Nintendo Switch 2 eladása az első négy napon.","id":"20250611_Ugy-veszik-a-Nintendo-uj-konzoljat-mintha-nem-lenne-holnap","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/352411a3-d74c-49f8-b7d2-2829c90e5a56.jpg","index":0,"item":"0d98a771-6dcf-4c58-b0e6-3905beb071cc","keywords":null,"link":"/kkv/20250611_Ugy-veszik-a-Nintendo-uj-konzoljat-mintha-nem-lenne-holnap","timestamp":"2025. június. 11. 08:08","title":"Úgy veszik a Nintendo új konzolját, mintha nem lenne holnap","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7eac8f48-dccf-49da-be70-a30dae8fc16b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az amerikai és kínai tisztviselők kedden közölték, hogy megállapodtak egy keretrendszerben, amely újra „sínre teheti” a kereskedelmi háború lezárását jelentő májusi megállapodást, és megszüntetheti Kína ritkaföldfémekre vonatkozó exportkorlátozásait.","shortLead":"Az amerikai és kínai tisztviselők kedden közölték, hogy megállapodtak egy keretrendszerben, amely újra „sínre teheti”...","id":"20250611_Megegyezett-Kina-es-az-Egyesult-Allamok-ismet-exportalhatnak-ritkafoldfemeket-a-kinai-vallalatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7eac8f48-dccf-49da-be70-a30dae8fc16b.jpg","index":0,"item":"7deb28f5-a8e8-4d6d-aa00-812a6565cc82","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250611_Megegyezett-Kina-es-az-Egyesult-Allamok-ismet-exportalhatnak-ritkafoldfemeket-a-kinai-vallalatok","timestamp":"2025. június. 11. 15:00","title":"Megegyezett Kína és az Egyesült Államok, ismét exportálhatnak ritkaföldfémeket a kínai vállalatok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d9bc8f39-afbd-4a46-ab71-5de7e7d290ba","c_author":"Németh András","category":"gazdasag","description":"Az idegenforgalom jövőjében két út van, a mennyiségi és a minőségi, az olyan helyeken, mint Hévíz, a minőségre kell törekedni – mondta a HVG-nek Alfred Hackl, a hévízi Le Primore Hotel & Spa igazgatója. A május közepén megnyílt hotelt vezető osztrák szakember arról is beszélt, miért fenntartható a hotel, s miben marad el a magyar idegenforgalom a nemzetközitől. ","shortLead":"Az idegenforgalom jövőjében két út van, a mennyiségi és a minőségi, az olyan helyeken, mint Hévíz, a minőségre kell...","id":"20250611_Fenntarthato-modon-Hevizen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d9bc8f39-afbd-4a46-ab71-5de7e7d290ba.jpg","index":0,"item":"7b8a3d60-4b7b-4417-aaa1-cad1e8816ce5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250611_Fenntarthato-modon-Hevizen","timestamp":"2025. június. 11. 10:38","title":"„Ma már nem az a fontos, hogy pincér balról vagy jobbról teszi le a tányért, hanem az, hogy mosolyogjon”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ade3a5c4-afb0-4e82-ad2d-49ac16da6e92","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Egy olaszországi tanulmányi kiránduláson akart a történelemtanár a diákjával aludni, de már előtte is üzenetekkel bombázta.","shortLead":"Egy olaszországi tanulmányi kiránduláson akart a történelemtanár a diákjával aludni, de már előtte is üzenetekkel...","id":"20250611_17-eves-diak-egy-agyban-debreceni-tanar-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ade3a5c4-afb0-4e82-ad2d-49ac16da6e92.jpg","index":0,"item":"3f702a3b-72e0-48c1-a6ab-13804f21c950","keywords":null,"link":"/elet/20250611_17-eves-diak-egy-agyban-debreceni-tanar-ebx","timestamp":"2025. június. 11. 14:03","title":"17 éves diákjával akart egy ágyban aludni egy debreceni tanár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Új szereplő lépett a taxis piacra. Az okokat a szaktársak is csak találgatják. A zöld civilek viszont lelkesen támogatják a céget - bár igazgatójuk csak a bemutatkozó sajtótájékoztatón ismerte meg a cégvezetést.
Így akar a Zóna nevet szerezni magának a belvárosban, hiszen eddig csak reptéri fuvarozóként ismerték – mondta egy taxis, akit arról kérdeztünk, mit tud a jövő év elején induló, a legújabb környezetvédelmi előírásokat szem előtt tartó, s elektormos autókat is a jövőben üzembe helyező Green Taxiról. Egy másik sofőr szintén a Zóna érdekeltségi körébe sorolta az új szolgáltatót. Olyan vélemény is van taxis körökben, miszerint a cég előre menekült, gyakorlatilag biztos volt benne, hogy tavasszal újrázhat a reptéri tenderen, s ehhez rukkolt elő valami újdonsággal. „Ha kimegy a reptérre, már lát Green Taxi feliratos autókat” - mondták az egyik társaságnál, míg másutt azt pedzegették, vajon miként zajlik majd le a váltás a reptérről távozni kényszerülő Zóna és az új cég, a Főtaxi között. (A Zóna zöldfordulatára már korábban is utaltak jelek. Lapunk 2008 júniusában írta meg, hogy a tervek szerint néhány éven belül környezetkímélő autókra cseréli le flottáját a budapesti repülőtér hivatalos taxiszolgáltatója, a Zóna Taxi.) Egyes felvetések szerint akkor járhatna jól a cég, ha a belvárosba csak környezetbarát taxikat engednének be - de egyelőre mindez csak spekuláció.
Ami biztos, a Green Taxit bemutató sajtótájékoztatón csak a két cég közötti együttműködést ismerte el Simon Géza, cégalapító, a tulajdonosi átfedést tagadta. A közös munkát eltagadni persze nehéz lett volna, mert a Green Taxi hívásai a Zóna diszpécserszolgálatára futnak be. A társaságot ráadásul az a hárommilliós jegyzett tőkéjű Green Taxi Kft. üzemelteti, melynek egyik tulajdonosa a Green City Future Zrt. Utóbbinak csak egy részvényese ismert, a Beri Hun Betéti Társaság, amely ugyanarra a címre van bejegyezve, mint a Zóna Taxi, a XII. kerületben. Megkeresésünkre Simon Géza hangsúlyozta: nincs tulajdonosi átfedés, csak együttműködés a Zóna Taxival, amelyre elsősorban azért esett a befektető választása, mert korábban is hangsúlyt fektetett arra, hogy a környezetvédelmi szempontoknak megfelelő autókat vásároljon. A befektető kilétét firtató kérdésre válaszolva azt mondta: a magyar származású angol üzletember, Tarnóy Péter vezette befeketetői csoport érdekeltsége a Green Taxi Kft. (Tarnóy volt az, akinek a segítségével Bernard Matthews angol üzletember a rendszerváltás után beruházásba kezdett Magyarországon, és 1993-ban privatizálta a sárvári pulykafeldolgozót, amelyet SáGa Foods Zrt. néven működtetett - írta 2007-ben a HVG Pulykamérleg című cikkében a madárinfluenza kapcsán.)
A cég 200 forint körüli tarifákat ígér, amelyre az általunk megkérdezett taxipiaci szereplők azt mondták, hogy irreális. „Lefelé pörög az árverseny, ami egyrészt nagyon sokat árt a szakmának, a szolgáltatásnak, a taxisoknak, másrészt lehetetlenné teszi, hogy valaki ilyen árakon életben maradjon a piacon”- mondta egyikük, hozzátéve, szerinte ezzel a tarifával maximum egy évig maradhat meg a fővárosi taxisok között. Simon Géza azonban azt mondja: nincs ezzel a tarifával semmi baj, meg lehet belőle élni. "Már most folynak olyan tárgyalásaink a környezetvédelmet szem előtt tartó nagy cégekkel, akik minket szeretnének választani, mert nem érik be a takarékos izzóval és számítógéppel"- magyarázza. A kérdésre, hogy számítanak-e környezetbarát autókra fazonírozott belvárosi behajtási rendre, azt mondja: ők nem fogják ezt kezdeményezni, de a nyugat-európai trendek erre mutatnak, ahogy az uniós előírások is.
Zóna-sztori
„A mi főnökünk, a Veres mindenkinek jól alávágott, kivérezteti a többieket” - értelmezte a Ferihegyi repülőtér taxistenderét a Tourist Taxi sofőrje múlt pénteken, a HVG munkatársát fuvarozva. Számára nem volt kérdés, ki áll valójában a repülőtér-üzemeltető Budapest Airport Zrt. pályázatán nyertes Zóna-Service konzorcium, illetve az általa alapított Zóna-Service Taxi Személyszállító és Szolgáltató Zrt. mögött, sőt afelől sem volt kétsége, hogy a stáb zömmel a Tourist-taxisokból verbuválódik. Még akkor sem, ha a konzorciumnak a Tourist Taxi hivatalosan nem volt tagja, továbbá annak a cégadatok szerint az emlegetett Veres István nem tulajdonosa és nem is ügyvezetője - írta a HVG 2006-ban (Időutazás 2006/33).
Két héttel ezelőtt pedig a nagy vihart kavart reptéri tenderről szóló cikket közöltek (Túl a Zónán 2010/47): a Zóna és a Rádió Tele 5 Taxi esetében az offshore háttér lehetett a kizáró ok, bár ezt a BA hivatalosan nem kommunikálta. A Zóna-vita kapcsán azonban világossá vált, hogy követelésével a BA végeredményben két offshore céghez fordulhat. A Zóna két éve veszteséges, a könyvvizsgáló a tőkehelyzet rendezésére szólította fel a tulajdonosokat, miután a tavalyi év végére a cég 3,4 millió forintra apasztotta a saját tőkéjét. A Zóna-Service Zrt. fő tulajdonosa az Euro Taxi Kft., amelyet a ciprusi Mazalaca Ltd., illetve az USA Nevada államában bejegyzett IV Investments LLC. birtokol.
Pedig a Green Taxinak a jelek szerint hosszú távú tervei vannak: január elsején 120 autóval indul, később 500-ra növelné az Euro5 környezetvédelmi besorolású autóparkot - ígérik. A későbbiekben, miután több elektromos töltőállomás is lesz majd a városban, az elektromos autók használatát is bevezetik – hangzott el a bemutatkozón. Simon Géza, a vállalkozás alapítója azt is elmondta: a későbbiekben bárkivel szívesen együtt dolgoznak, ha elfogadják a feltételeiket. Ha vállalják, hogy a mi diszpécserközpontunkkal dolgoznak, s hogy csak Euro5-ös kocsikkal járnak – mondta Simon. Taxis forrásainkat faggatva: mi motiválhat valakit, hogy egy amúgy is telített piacra egy ilyen szolgáltatással lépjen be, azt mondták, „mindenesetre, ismerve a körülményeket, furcsa”.
Van azonban olyan szereplője is a történetnek, akinek kérdése jóval kevesebb van, ellenben komoly indulatokat váltott ki, főként a fórumozók körében, a Green Taxi bemutatkozóján történő megjelenése." Tizenkilenc éve kapcsolatban vagyunk a taxis szervezetekkel a taxizást, mint a közösségi közlekedés kiegészítőjét, azóta támogatjuk. Ahogy a tömegközlekedést, a kerékpározást és a gyaloglást is" – mondta lapunk megkeresésére a Levegő Munkacsoport (LMcs) igazgatója, Horváth Zsolt. A civileket igen sok támadás érte azóta, mióta a Zóna taxi-közeliként aposztrofált, újonnan alakult, január 1-gyel induló Green Taxit beharangozó sajtótájékoztatón megjelentek, de „példamutató kezdeményezésnek” nevezve azt, kiálltak a Green Taxi céljai mellett.
Nincs köztünk együttműködési megállapodás, de nem minden előzmény nélküli a történet – magyarázza Horváth Zsolt. A Zóna Service Zrt. még a nyáron kereste meg őket azzal az indokkal, hogy nekik is fontos a környezetvédelem, így szívesen támogatnák a LMcs-t. A cég megrendelt tőlük egy hatástanulmányt, amely a taxik károsanyag-kibocsátásval, ezek egészségügyi következményeivel foglalkozik. Többek között azt is megállapították, hogy bruttó 500 ezer forintos jövedelem alatt Budapesten - racionálisan - nem éri meg autót vásárolni és tartani. „Régóta foglalkozunk ezekkel a témákkal, így szívesen működtünk közre egy olyan feladatban, ami lendíthet az ügyön. A féléves munkára létrejött, december 31-ig tartó együttműködés keretében havi nettó 300 ezer forintot kaptunk, ami mélyen a piaci ár alatt van, tekintettel arra, hogy számos szakértővel dolgoztunk”- magyarázza Horváth Zsolt, hozzátéve: a tervek szerint az anyag nemsokára nyilvános lesz. Elmondása szerint a tanulmányban lévő eredmények miatt kérhették fel őket, hogy a Green Taxi bemutatkozó eseményén részt vegyenek. „Nem ismerem a tulajdonosi kört, s a cégvezetőkkel is csak a helyszínen találkoztam először”- mondja arra utalva, hogy semmilyen anyagi vagy egyéb előnyük nem származik ebből.
Budapesten közel 500 ezer autó közlekedik minden nap, idén már a 62. olyan napon is túl vagyunk, amikor a levegőben lévő aprópor meghaladta a határértéket. Mindezt úgy, hogy az a hatályos jogszabályok alapján a 35 napot nem haladhatná meg – magyarázza Horváth Zsolt, arra utalva, hogy szerinte minden olyan kezdeményezés mellé oda kell állni, amely környezetbarát, javítja Budapest levegőminőségét. „Ha valaki jót tesz, mellé állunk, s ez más civil szervezetnél sincs másképp: az Ökotárs a Mollal, a Madártani Egyesület a villamosművekkel dolgozott együtt, nincs ebben semmi rossz” - teszi hozzá. A Green Taxi vállalta, hogy 2011 év végére teljesen elektromos taxikat is üzembe állít, valamint ha bármikor behoznak egy új szabványt, akkor azzal szerelik fel a kocsikat, s ez az LMcs szerint támogatandó dolog. Arra a kérdésre, hogy erre kértek-e a garanciákat az ügy támogatóiként, azt mondja: nekik erre nincs kapacitásuk, de bíznak benne, hogy például a sajtó teljesíti ezt a feladatot.
Többször kerestük Simon Gézát is, a Green Taxit működtető cég alapítóját is, de sajnos cikkünk megjelenéséig nem értük el.
Az összeomlás közelébe került a magyar taxipiac, a helyzeten csak állami beavatkozással lehetne változtatni – mondta Dudás Zoltán, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara közlekedési tagozat taxis szekciójának elnöke szerdán Szegeden.
Új taxitársaság jelenik meg hamarosan a magyar piacon. Az eddig a repülőtéri transzferjéről ismert Zóna Taxi járműparkjának csaknem felével, 400 kocsival indít új társaságot a Green City Future Zrt.
A társaság egyebek között azt vállalta, hogy az utasok a megrendeléstől számítva legfeljebb 5 percet várakozhatnak az autókra. Olcsóbb taxit is ígér a Főtaxi. A Napi Gazdaság viszont azt írja, a Zóna megtámadta a BA és a Főtaxi között létrejött szerződés.
35 milliárdba kerül az új Mezőgazdasági Múzeum felépítése a gödöllői egyetemen. A Vajdahunyad várát a Trianon Múzeum nézte ki, de inkább turisztikai projekt lesz, ami állítólag Orbán Ráhelt is érdekli.