Tetszett a cikk?

Nemzetközi átlagnak megfelelő eredményt értek el a magyar középiskolások a 2009-es PISA-felmérésen: szövegértésből javítottak, a matematikai és természettudományi teszten azonban ugyanúgy teljesítettek, mint 2006-ban. Bár az oktatási államtitkár átlagon felüli eredményről beszél, a tizenöt éves magyar tanulók 17 százaléka még mindig funkcionális analfabéta.

Tizenkét pontot javítottak szövegértési teljesítményükön a tizenöt éves magyar diákok (a 2006-os 482 pontot figyelembe véve): 2009-ben átlagosan 494 pontot szereztek a PISA-felmérés olvasási készségeket vizsgáló tesztjén. Ezzel az eredménnyel a felmérésben részt vevő hatvanöt ország közül a 13-22. helyet szerezték meg, a szomszédos országok tanulói mellett a spanyol, a görög és az olasz középiskolásokat is megelőzték, így egy súlycsoportba kerültek  Portugáliával, Dániával és Nagy-Britanniával. Úgy tűnik, hogy sikerült megtörni a tíz éve tartó stagnálást.

2000 és 2006 között a magyar tanulók szövegértési teljesítménye változatlan volt, tavaly azonban – bár az oktatási államtitkár kedden átlag feletti teljesítményről beszélt – végre Magyarország is elérte az OECD országainak átlagteljesítményét. Míg 2006-ban húsz százalék felett volt a funkcionális analfabéták száma, 2009-ben a tizenöt éveseknek „csupán” 17,6 százaléka nem értette, hogy mit olvas. A felmérés részleteiről az Eduline oktatási portálon olvashat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Itthon

PISA-teszt: miért javult a magyar diákok olvasási készsége?

A világhálón való böngészés nagymértékben hozzájárult ahhoz, hogy az elmúlt években javult a 15 éves magyar gyerekek olvasási készsége, szövegértése - többek között ez is elhangzott a Magyar Televízió Ma reggel című műsorában a tegnap nyilvánosságra hozott 2009-es PISA-teszt eredményeivel kapcsolatban.

MTI Világ

Dél-Korea megint tarolt a PISA-teszten

A felmérés a matematikára és természettudományos tárgyakra is kiterjedt, több mint hetven ország félmillió diákja vett részt benne. A magyar diákok olvasási eredményei javultak, továbbra is meghatározó viszont a tanulók teljesítményében társadalmi hátterük.