A kormány a kedden ismertetett Széll Kálmán Tervben több, a közlekedés területét érintő vállalást tesz: a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az év végéig kidolgozza a MÁV adósságrendezésének és átalakításának tervét, 2012. január 1-vel megalakul a Nemzeti Közlekedési Táraság és megkezdődik a közösségi közlekedés szervezeti konszolidációja, majd új díj-, kedvezményrendszer lép életbe és ezzel együtt csökkenhet a teljes árú menetjegyek ára; 2013-tól pedig bevezetik a használatarányos elektronikus útdíjrendszert.
A közzétett dokumentum kiemeli, hogy a közlekedési vállalatok adóssága lényegében az államadósságot növelte, az ésszerűen működő, kiegyensúlyozottan gazdálkodó cégek nem igényelnek majd a továbbiakban sem közvetlen hitelfelvételt, sem állami hitelből nyújtott támogatást.
A kabinet szerint a MÁV esete egészen "különös" az államadósság szempontjából, hiszen működésének jelenlegi formája fenntarthatatlan, elkerülhetetlenül veszteséges. A vállalat mára 300 milliárd forintos adósságot halmozott fel, amely lényegét tekintve az államadósság részét képezi.
Növeli az adminisztrációs költségeket, hogy a közösségi közlekedés ellátása számos gazdasági társaságban aprózódik szét: külön cég a MÁV, a Volán társaságok és a BKV - emeli ki a dokumentum. Probléma az is, hogy az "átláthatatlan és ellenőrizhetetlen kedvezmények dzsungele" lehetetlenné teszi az ésszerű gazdálkodást.
A dokumentum kitér arra is, hogy komoly veszteség éri Magyarországot azért, mert a tehertranzit-forgalom és a sok külföldi kamion nem a használattal arányosan fizet az utak igénybevételéért.
Az állam a Széll Kálmán Tervben meghirdetett lépésekkel rendezi a MÁV-tartozást, átszervezi a vasúti közlekedést: önfenntartó lesz a nemzeti vasúttársaság.
A kormány e mellett vállalja azt is, hogy a Nemzeti Közlekedési Társaság létrehozásával megszűnnek a közösségi közlekedési szolgáltatást végző gazdasági társaságok közötti párhuzamosságok.
A tervek szerint azáltal, hogy az átszervezés és az integráció komoly megtakarításokat hoz, csökkenthető lesz a teljes árú menetjegyek ára; ez pedig alapot ad a kedvezmények áttekintéséhez.
A gyorsforgalmi úthálózati rendszer használatának költségei arányossá válnak a terheléssel azáltal, hogy 2013. január 1-jétől bevezetik az elektronikus útdíjrendszert - szögezi le a dokumentum.
Csökkenhet a teljes árú menetjegy díja
Jövő évben a közösségi közlekedés átalakításával új díj-, kedvezményrendszer lép életbe, ezzel párhuzamosan csökkenthető lesz a teljes árú menetjegyek ára.

Szoboszlai Dominik a HVG-nek: Annyi időm nincs, hogy a nehézségeimen gondolkodjak
Tóta W. Árpád: Szovjethatalom plusz villamosítás egyenlő digitális Fidesz
Magyar Péter reagált az orosz hírszerzés közleményére, Vlagyimir Putyinnak is üzent
Szovjet időket idéző közleményben taglalja az orosz kémszolgálat, hogy az uniós vezetők Magyar Pétert akarják hatalomra juttatni
Washingtonban probléma a bűnözés, de Trump azért csap le, mert megteheti
Trump: Ha Alaszkában minden jól megy, gyorsan létrejöhet a Putyin–Zelenszkij-találkozó
„Putyin nem békét akar, hanem az országunkat” – Itt vannak a Zelenszkij–Merz-sajtótájékoztató részletei
Reagált az orosz külügy Trump szavaira az ukrajnai területcseréről
Az orosz területek sérthetetlenségéről az alkotmány rendelkezik, ezért nincs miről beszélni.
Új orosz gázvezeték épülhet Szerbián keresztül Magyarország irányába
Ikea-kormányért és lottokráciáért kiált a politikai helyzet – ilyen, amikor a Duma Aktuál nem viccel
Emberölés miatt indított eljárást a legfőbb ügyész Sebestyén József ügyében
Egy magánszemély tett feljelentést a rendőrségen.