szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Jobbik szerint itt az ideje változtatni a sajátos nevelési igényű gyerekek oktatási rendszerén, mert az eddigi kormányok által "minden áron erőltetett integráció nem hozott érdemi előrelépést a területen" - jelentette ki Dúró Dóra, a parlament oktatási bizottságának jobbikos tagja pénteki sajtótájékoztatóján.

Az ellenzéki politikus hangsúlyozta: alapvető változásra van szükség a pedagógusok, az intézmények és a diákok szempontjából is. Dúró Dóra szerint ugyanis nem elvárható egy megfelelő szakképzettséggel nem rendelkező tanártól, hogy olyan iskolában tanítson, ahol sok a sajátos nevelési igényű gyerek. A Jobbik szerint erre a helyzetre Pokorni Zoltánnak, az oktatási bizottság fideszes elnökének javaslata is csak "felszínes megoldás" mert a gyógypedagógia erősítése a pedagógusképzésben nem pótolhatja a kifejezetten ezt tanuló szakembereket.    

Dúró Dóra elmondta: jelenleg dupla fejkvóta jár egy-egy sajátos nevelési igényű gyermek oktatásáért. Ezért szerinte sok intézmény úgy fogad be ilyen gyerekeket, hogy nincsenek felkészülve az oktatásukra. A Jobbik éppen ezért országos felmérést készítene, amelyből kiderülne, hogy mely intézmények alkalmasak valóban az ilyen gyermekek megfelelő oktatására.    

A diákokkal kapcsolatban Dúró Dóra kifejtette: vannak olyan sajátos nevelési igényű gyerekek, akik nem képesek beilleszkedni a közösségbe és ezzel sok esetben a többi gyereket gyengítik, éppen ezért igenis új speciális osztályokat és intézményeket kell létrehozni és támogatni. A Jobbik szerint minden gyereket meg kell vizsgálni, hogy képes-e beilleszkedni. "Nem szabad senkit kizárni, de nem szabad erőltetni sem az integrációt olyan esetekben, ami senkinek sem használ" - tette hozzá Dúró Dóra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!