Robbanásokat hallani a katari Dohában, beindult az iráni válaszcsapás
Az amerikai média korábban közölte, hogy Irán az Egyesült Államok katari bázisát készül megtámadni.
Budapest városvezetése költségcsökkentést, emellett a hatékonyság növelését és a közszolgálati feladatok egyértelmű elhatárolását várja a főváros üzemeltetési feladatainak két részre bontásától.
György István főpolgármester-helyettes és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) vezérigazgatója pénteken a budapesti Aranytíz Művelődési Központban rendezett konferencián beszélt a Budapesti Városüzemeltetési Központ Zrt.-vel (BVK) és a BKK-val összefüggő tervekről. A főpolgármester-helyettes előadásában arra emlékeztetett, hogy a Fővárosi Közgyűlés előző többsége nem tartotta kézben a saját tulajdonában álló vállalatok irányítását, az új városvezetés ezért a közszolgálat, a rend és az erős főváros filozófiája jegyében kívánja újjászervezni a városüzemeltetési feladatokat.
György István szerint egyértelmű feladat- és hatáskör-elhatárolásra van szükség; így a jövőben a városüzemeltetési központ alapvetően a közüzemi közszolgáltatások körét kezelheti, míg a közlekedési központ munkája a gyalogos, a kerékpáros, az autós és a közösségi közlekedéshez kapcsolódó feladatokat fedné le. Utóbbi társaságnak az év végéig törvény adhat közlekedésszervező státuszt - fűzte hozzá.
A városvezető a közlekedésfejlesztési feladatokra kitérve arról szólt, hogy a jövőben indokolt lehet a közösségi közlekedés áfájának öt százalékra csökkentése, ami szerinte a mai jegyárak mellett tízmilliárd forintos megtakarítást jelentene évente. Mint mondta, a közösségi közlekedés támogatása érdekében felvetődhet a fővárosban befizetett, összesen 13 milliárd forintos gépjárműadó átirányítása is. Hozzátette: a dugódíj bevezetése a 4-es metró európai uniós támogatási szerződésében szerepel, így az első szerelvény indulásakor már fizetniük kell a belvárosba hajtó autósoknak.
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója úgy fogalmazott: korábban az "álomprojektek mögé szorult" a BKV napi működése, szerinte így fordulhatott elő, hogy a főváros buszparkjának átlagos életkora jóval tíz év fölé emelkedett. György István ezt azzal egészítette ki, hogy az autóbusz-ágazat BKV-ból történő kiszervezése egyértelműen olyan járműfejlesztést tenne lehetővé, amelyre a városnak évtizedek alatt sem lenne elegendő pénze, mivel erre a célra nem lehet európai uniós forrásokat igénybe venni.
A közlekedési központ vezetője aláhúzta: a közlekedési adottságok javítása a gazdaság, illetve a város lakóinak egészsége és közérzete szempontjából is fontos. Kiemelte: a jövőben a menetrendek kidolgozását, a tarifarendszer meghatározását, illetve az útvonalak kialakítását már nem a BKV, hanem a közlekedési központ végzi, a közlekedési társaságnak így elegendő lesz csupán a közösségi közlekedés lebonyolítására koncentrálnia. A város ugyanakkor nem teheti meg, hogy nem teremti meg az összhangot a különböző szervezetei között, vagyis a főváros tulajdonában álló cégek nem mutogathatnak egymásra - jelentette ki Vitézy Dávid.
A 4-es metró jelenleg is zajló beruházásáról szólva elmondta: az új vonal alagútja már készen van, állomásainak építése is jól halad. Vitézy Dávid szerint az előző városvezetés számos szabálytalan szerződést hagyott hátra, és - a korábban elkövetett hibák mentegetésén kívül - mindent megtesznek azért, hogy a város ne veszítse el az építkezés után megítélt brüsszeli támogatást, mivel az lehetetlen költségvetési helyzetbe hozná a fővárost.
A BKK vezetője elkerülhetetlennek nevezte az 1-es villamos felújítását, ezt európai uniós forrásból kívánják végrehajtani úgy, hogy a vonalat a Lágymányosi hídon át egészen Fehérvári úton járó dél-budai villamosokig hosszabbítanának meg. Szólt arról is, hogy már dolgoznak a városi kerékpár-kölcsönzési rendszeren; 74 állomáson mintegy ezer biciklit lehet majd használni.
Vitézy Dávid megjegyezte, hogy már most elkezdenek készülni a 2014-ben induló új európai uniós pályázatokra. Mint mondta, elsősorban a 2-es metró Gödöllői HÉV-vel történő összekapcsolásán, a 3-as metró mintegy 110 milliárd forintos rekonstrukcióján, valamint a 4-es metró esetleges meghosszabbításán és a dél-pesti HÉV-vonalak belvárosba vezetésén gondolkoznak.
Az amerikai média korábban közölte, hogy Irán az Egyesült Államok katari bázisát készül megtámadni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Új idegenrendészeti eljárás indul.
Orbán korábban azt mondta, ez tüdőn lőné a gazdaságot.
Fizikai és mentális megterhelésre figyelmeztetnek.
Július elején újabb hullámra lehet számítani.