Biztonsági emberek vették át az irányítást több napra az egyik dunaújvárosi erőműben
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az LMP szerint az agglomerációt a belvárossal összekötő új, sűrű buszjáratokra, városszéli hipermarketek parkolóinak P+R-esítésere, vasárnapi "buszsávszünetre", utasbarát, időalapú jegyrendszerre lenne szükség.
Az LMP csalódott a budaörsi buszsáv kudarca miatt mert, szerintük egy alapvetően jó szándékkal induló, de a rossz időzítés, valamint néhány fontos intézkedés hiánya miatt hamvába holt az ötlet.
Az LMP pénteki, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint ez az akció "így, megfutamodva, az autósok felesleges hergelésének tűnik csupán". Kitértek arra is, hogy korábban már felhívták a figyelmet a budaörsi úti buszsáv bevezetésének problémáira, de alapvetően támogatták, mert egyetértenek a belváros tehermentesítésével és a közösségi közlekedés előnyben részesítésével. Most azonban "döbbenten" figyelik, hogy "egyes fideszes és szocialista politikusok aktív közreműködésével talán évekre elhalasztódik a bevezetése". Hozzátették: csak remélni tudják, hogy ez nem teljes feladása az élhető várost megalapozó elveknek, amit az intézkedés képviselni akart.
Az LMP szerint az agglomerációt a belvárossal összekötő új, sűrű buszjáratokra, városszéli hipermarketek parkolóinak P+R-esítésere, vasárnapi "buszsávszünetre", utasbarát, időalapú jegyrendszerre lenne szükség. Cser-Palkovics Andrásnak, Székesfehérvár fideszes polgármesterének közleményében az LMP azt javasolta, hogy a magas lóról leszállva üljön inkább vonatra: a MÁV Székesfehérvár felé a legmodernebb szerelvényeket járatja, a Déli pályaudvar és a Parlament között pedig közvetlen metrókapcsolat van. A polgármester szerdán nyílt levelet írt Tarlós István főpolgármesternek, ebben a kialakult dugók miatt élesen kritizálta a Budaörsi út megváltozott forgalmi rendjét.
A Budaörsi úton a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) hétfőn festett fel buszsávot a Nagyszőlős utcai csomópontban, így a főváros központja felé haladók csak egy sávban közlekedhettek, emiatt dugók alakultak ki.
Tarlós István csütörtök délelőtt azonnali hatállyal felfüggesztette a buszsáv üzemeltetését, és bejelentette: felülvizsgálják a beruházás műszaki tartalmát, és kezdeményezik a KRESZ módosítását annak érdekében, hogy azok a járművek, amelyekben legalább hárman utaznak, használhassák a buszsávot. Bihary Gábor, az MSZP fővárosi közgyűlési képviselője vizsgálóbizottság felállítását kezdeményezte, mert szerintük "a legkevésbé sem megnyugtató" a főpolgármester indoklása a buszsáv üzemeltetésének felfüggesztése ügyében.
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója szerdán az MTI-nek azt mondta, folyamatosan figyelemmel kísérik a Budaörsi úti buszsáv kialakításának hatásait, és ha szükséges, korrekciókat fognak végrehajtani. Tájékoztatása szerint a projekt célja az, hogy közösségi közlekedést előnyben részesítsék. Elismerte, hogy fennakadások voltak a Nagyszőlős utcai csomópontban, de hozzátette: a Hegyalja úton akadálymentesen lehetett haladni.
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Két óra alatt sikerült lehozni a férfit.
Az amerikai elnök a bűnözőknek is hadat üzent, miután egy kormányzati alkalmazottat támadás ért.
Megvédte a kormány egyedi döntéseit a külügyminiszter.
Vasárnap este történt a tragédia.