szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mivel a kiírással késlekedtek, csak most érkezhettek meg a rendőrséghez az év elején megtendereztetett új motorok. 300 millióért vették meg a hatvan járművet a Wallis Motor Pest Autókereskedelmi Kft.-től. A közelmúltban két járőr is halálos balesetet szenvedett, mert motorjuk nagyon rossz műszaki állapotban volt. Az új járművekkel viszont nő a motorosok biztonsága.

Megkapta a rendőrség azt a hatvan speciálisan kialakított motorkerékpárt, amit az uniós elnökség biztosítási feladataira szántak volna. Segítségükkel azokat a lestrapált járműveket cseréli le a rendőrség, amiknek a javítása sokba kerülne. A szerdai átadási ceremónián az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) rendészeti főigazgatója, Halmosi Zsolt azt mondta, a 83 lóerős, egyenként 5,7 millió forintért vásárolt BMW-ket főleg az autópályákon fogják bevetni.

A hvg.hu augusztus elején számolt be arról, hogy az idén év elején megrendelt motorok beszerzése azért csúszott több hónapot, mert a rendőri kivitelű motorkerékpárt árusító vállalkozás neve a kiírás idején az irányadó jegyzéken nem szerepelt, ezért a tenderrel várni kellett, hogy a céget regisztrálják.

A BMW Magyarország szükségesnek találta közleményében leszögezni, a késés nem rajtuk múlott, a Wallis cége és a rendőrség áprilisban kötöttek szerződést,  és a járműveket a szokásos szállítási határidőnél jóval korábban, már júliusban átadták.

Felruházták a járőröket

Az ORFK rendészeti főigazgatója közölte: a beszerzés összértéke 300 millió forint volt. A hvg.hu kérdésére válaszolva Halmosi azt mondta, a rendőrség – a kormányrendeleteket betartva – felmentést kapott a közbeszerzési eljárás lefolytatása alól. A motorok mellé motoros ruhákat, védőfelszereléseket is vásároltak – 73 kétrészes felsőruházatot, 58 pár nyári és 25 pár téli kesztyűt, 14 kétrészes motoros-alsóruházatot, 64 bukósisakot és 54 csizmát –, amiket egyéni méretvétel alapján gyártottak a motorosoknak.

Megjöttek az új BMW-k
©

Horváth Miklós motoros járőrvezető a hvg.hu-nak kifejtette, az új BMW R900RT típusú motorok abban különböznek a hobbicélra használt motoroktól, hogy más az elektronikájuk és strapabíróbb a futóművük, emiatt folyamatos, 24 órás szolgálatra is alkalmasak. A motorok 320 kilométert tudnak egyetlen tankolással megtenni, és akár 195 kilométeres óránkénti sebességre is képesek.

Kopott gumi, szabálytalan bukócső

A rendőrségi motorok rossz műszaki állapotára és a járőrök hiányos felszereltségére az utóbbi években két halálos baleset irányította rá a figyelmet.

Szolgálatteljesítés közben szenvedett halálos balesetet Telegdi Zsolt motoros járőr egy évvel ezelőtt az M1-es autópályán.  Az elsődleges szakértői vizsgálat megállapította, hogy a rendőr nem lépte túl a megengedett sebességet, motorjának gumijai viszont rendkívül kopottak voltak, alacsony volt bennük a levegőnyomás, és a méretük sem volt megfelelő a járműre. Nem volt használatra alkalmas sem a rendőr bukósisakja, sem a ruházata – jelentette be a vizsgálatot követően a szerencsétlenül járt rendőr családjának ügyvédje, Magyar György.

A 24óra című megyei lap biztos forrásra hivatkozva azt állította, a rendőr a baleset előtt jelentette feletteseinek, hogy a kopott gumik miatt a parancs ellenére nem tud elmenni Budapestre. Ekkor azt az utasítást kapta, hogy menjenek be Tatabányára, és onnan autóval utazzanak a fővárosba.

Fotógalériánkhoz kattintson a képre!
©

Szintén szolgálatteljesítés közben halt meg a Mátrában egy másik rendőrmotoros, Szegedi Henrik, aki szalagkorlátnak csapódott. A baleset körülményeit vizsgáló szakvélemény szerint halálát az okozta, hogy a kanyarban erősen megdöntött motorkerékpár váratlanul leblokkolt, Szegedit pedig egyenesen a korlátnak csapta a szabálytalanul felszerelt bukócső.

A rendőrség Telegdi családjának 1,2 milliót, Szegedi Henrik családjának 2 milliós kártérítést ajánlott fel, végül a testület és a biztosító 5 millió forintot utalt át a szülőknek. A kártérítés összegét mindkét család megalázóan kevésnek nevezte.

Az ORFK rendészeti főigazgatója a hvg.hu-val a két baleset körülményeiről és következményeiről csak annyit közölt, hogy a rendőrség a további tragédiák elkerülése érdekében az eszközök műszaki állapotát folyamatosan ellenőrizni fogja.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Csikász Brigitta Itthon

Hatvan rendőrmotor lekéste az uniós elnökséget

Háromszáz millióba került az a rendőrségimotor-kontingens, amit a magyar soros EU-elnökség idejére rendeltek. A járművek csak most érkeztek meg a testülethez – tudta meg a hvg.hu. A csúszást a rendőrség azzal magyarázta, hogy ilyen járművet árusító cég a beszerzésről való döntéskor nem szerepelt a közbeszerzési jegyzékben.