szerző:
hvg.hu

Helyreigazítást kért a Blikktől a Köztársasági Elnöki Hivatal (KEH) a lapban hétfőn megjelent cikk miatt, de a szerkesztőség szerdán néhány pontosítás mellett azt közölte, hogy cikkük alapállításai nem változtak.

A Blikk hétfői cikkében arról írt, hogy Schmitt Pál köztársasági elnök nyílt programjai megfogyatkoztak azóta, hogy a hvg.hu január 10-én az államfő doktori értekezésével kapcsolatban felmerült plágiumgyanúról írt, majd a SOTE szakértői bizottságot is felállított a dolgozat vizsgálatára. A Blikk azt írta: végignézték a KEH honlapjának naptárát, és számba vették az államfő elmúlt bő egy évének programjait. A lap számításai szerint 2011-ben Schmitt Pál még havi 5-9 alkalommal találkozott az emberekkel: sportrendezvényekre, koncertekre, tudományos konferenciákra látogatott, számolatlanul adta az interjúkat tucatnyi zártkörű protokollesemény mellett is.

Schmitt a plágiumvádat követően januárban már csak egy nyílt hazai programon vett részt, amely a rendszeres országjáró körútja volt Heves megyében, illetve egy interjút adott a Kossuth rádiónak - írja a Blikk. Februárban pedig az államfő a Debreceni Egyetemre látogatott.

A KEH hétfői válaszában azt állította, hogy a lap tévesen számolt, és az államfőnek több programja volt: míg a tavalyi évben február 18-ig tizenegy, addig idén február 18-ig tíz programja, szemben a Blikk által közölt kilenc és kettő alkalommal. A KEH helyreigazítást kért a napilaptól, amely azonban úgy látja, cikke alapállításai továbbra is érvényesek, ugyanis - mint írják - ők azt állították, hogy azok a belföldi programok fogyatkoztak meg, amelyeken bárki találkozhat az elnökkel, márpedig ezek közé nem tartoznak azok a külföldi konferenciák, és a Sándor-palotában tartott kinevezések, amelyekre a hivatal hivatkozik.

A Blikk arról is írt, hogy az államfő szombat esti, operaházi programját a KEH nem szerepeltette a programok között, amit az elnöki hivatal utóbb cáfolt. A Blikk erről szerdán azt írta, hogy cikkük péntek délelőtti elkészültekor még nem volt fenn az oldalon a program, és a hivataltól aznap 14:40-kor kapott levélben sem hívták fel figyelmüket a másnapi programra. A Blikk azt elismeri, hogy tévesen állította, hogy Debrecenben elzárták az újságírókat Schmitt Pál elől, szerintük itt is és korábban Egerben is az volt a helyzet, hogy nem engedték, hogy a sajtó kérdéseket tegyen fel az elnöknek. Egerben egyébként Schmitt ugyan nem állt ki az újságírók elé, de az Origónak megérkezésekor megállt pár másodpercre, hogy egy kérdésre válaszoljon.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Öt technológia David Hasselhoff autójából, ami meg is valósult

Öt technológia David Hasselhoff autójából, ami meg is valósult

Jön a dugódíj, a dízelautókat is korlátozhatják Budapesten

Jön a dugódíj, a dízelautókat is korlátozhatják Budapesten

Már Magyarországon is beárazták az IKEA hangszórós bútorait

Már Magyarországon is beárazták az IKEA hangszórós bútorait

Egy halálos beteg tudós elhatározta, hogy legyőzi a halált: kiborggá alakítja magát

Egy halálos beteg tudós elhatározta, hogy legyőzi a halált: kiborggá alakítja magát

Állami gondozott vagy? Kapsz 1,6 milliót, és sok sikert az önálló élethez!

Állami gondozott vagy? Kapsz 1,6 milliót, és sok sikert az önálló élethez!

Kocsis Máté videóval próbálja bizonyítani, hogy Tordai fenyegeti a fideszeseket

Kocsis Máté videóval próbálja bizonyítani, hogy Tordai fenyegeti a fideszeseket