szerző:
Origo
Tetszett a cikk?

A Malév csődje utáni lecsökkent forgalmat a 2-es terminál is el tudja látni a Budapest Airport szerint, ezért bezárják a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1-es terminálját – ezt mondta az Origónak a Budapest Airport kommunikációs igazgatója. A bezárás nem egyik napról a másikra történik, de már értesítették a leállásról a repülőtér dolgozóit, az üzleteket működtető vállalkozókat is – tette hozzá Hardy Mihály.

A szóvivő szerint a forgalomcsökkenés egyértelműen a Malév csődjének köszönhető, a mostani fel- és leszálló forgalmat a 2-es terminál bőven ki tudja szolgálni.

Arra a kérdésre, hogy ha lenne új nemzeti légitársaság, újranyithatna-e a terminál, Hardy Mihály azt válaszolta: ennek most nincs realitása – olvasható a cikkben. Azt nem tudni, pontosan mikortól zárják be az 1-es terminált.

Ugyancsak az Origó írt múlt héten arról, hogy három különböző koncepciót is készítettek egy új Malév létrehozására, de befektetőt még nem sikerült találni. Az idő fogy, és egyre kisebb az esélye, hogy bárki is 10-15 milliárd forintot vagy akár többet költene egy új nemzeti légitársaságra.

hvg.hu archív

Oszkó Péter volt pénzügyminiszter a hvg.hu-n vezetett blogjának egyik korábbi cikkében azt írta: a Malév működésének átalakítására már 2010-ben készült részletes forgatókönyv, ahogy arra is, hogy ha külső körülmények miatt mégiscsak elkerülhetetlen a leállás, akkor hogyan lenne egy új nemzeti légitársaság elindítható.

„Ezeknek a terveknek a végrehajtására már csak a visszaállamosítás után és már csak az új kormánynak volt, illetve lett volna lehetősége, azok elmulasztása is ennek megfelelően értékelendő. Az Orbán-kormány tevékenysége ezzel szemben a Malév ügyeiben is alapvetően a kifogáskeresésre és bűnbakállításra fókuszált, és éppen csak az adódó feladatok elvégzését hanyagolta el" – tette hozzá.

Oszkó Péter februárban, a Malév leállása után háromrészes cikksorozatban írta meg, hogyan zajlott a Bajnai-kormány alatt a légitársaság - a Fidesz egyes tisztségviselőjével is egyeztetett -  visszaállamosítása.

Az Oszkó által is említett forgatókönyvet vázoló tanulmány később az Index birtokába jutott, a hírportál információi szerint a megrendelő hivatalosan a Malév volt, készítője a Roland Berger stratégiai tanácsadó cég, az anyag pedig azt vázolta fel, hogyan lehet a Malév kontrollált csődje mellett egy új, többségi magántulajdonban levő nemzeti légitársaságot elindítani.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!