szerző:
hvg.hu

Hárommillió forintot követel a Tv2 Vágó Istvántól a jó hírnév megsértése miatt. A tévés ugyanakkor szintén úgy gondolja, kárt okozott neki volt csatornája – írja a Bors. Perük júniusban folytatódik.

Hárommillió forintra tart igényt a Tv2 amiatt, ahogy Vágó István tavaly májusban egy pécsi szervezet vendégeként beszélt távozásáról. Vágó akkor többek között azt mondta, hogy menesztése után egy jobboldali kötődésűnek vélt újság a Jóban Rosszban hirdetőjévé vált, s ezzel a csatorna egymilliárdos bevételhez juthatott, míg a Tényekhez a Hír Tv-ből érkezett egy újságíró magas beosztásba. Vágó hangsúlyozta, csak tényeket sorolt fel, a következtetések levonását a hallgatókra bízta. A Tv2 és Vágó István pere kedden a Fővárosi Törvényszéken folytatódott.

A Tv2 hivatalos álláspontja szerint Vágó István állításai légből kapottak, mert nem politikai okok vezettek a szerződésbontáshoz. „Mint egyetlen médiumnak, a Tv2-nek sem tesz jót, ha a közvéleményben felmerül, a politika játékszere lehet” – mondta a bíróságon a Bors beszámolója szerint Koltay Tamás, a Tv2 szóvivője. Vágó ügyvédje viszont azt hangsúlyozta, hogy több kutatás szerint a Tv2 hírműsorai politikailag elfogultak a kormányoldal felé.

A tárgyaláson tanúként hallgatták meg Kiss Péter programigazgatót is. „Vágó Istvánt az elődöm szerződtette, akkor készült a Párbaj című műsornál egy közvélemény-kutatás, amelynek eredménye az volt, hogy a nézők szeretik, becsülik őt, de már nem kíváncsiak rá. Amikor a 40 milliós játszmát készítettük elő, voltak viták az alkotók és Vágó között, én pedig újra elővettem ezt a kutatási eredményt, s arra jutottam, hogy inkább váljunk el egymástól" – vallott a bíróságon a programigazgató, hozzátéve, nem tud arról, hogy politikai indok szerepet játszott volna Vágó menesztésében.

Vágó erre úgy reagált, hogy egy felmérés alapján – ha volt ilyen egyáltalán – nem lehetett volna kirúgni. „Tudomásul vettem, hogy végül nem rám bízták a 40 milliós játszmát, és örülök ennek. A műsor rossz volt, én meg jót szerettem volna csinálni, nem engedtétek, és megszüntettétek a szerződésemet” – magyarázta a tévés.
A felek nem jutottak közös nevezőre, ezért kedden nem született ítélet. A bíróság júniusra tűzte ki az újabb tárgyalást, megemlítve, hogy megfontolandónak tartja a peren kívüli megegyezést. „Egyelőre arról van szó, hogy én mennyi kárt okoztam a Tv2-nek. Lesz még arról is szó, hogy a Tv2 mennyi kárt okozott nekem” – fűzte hozzá Vágó.

A csatorna 2010. november 17-én váratlanul elbocsátotta a műsorvezetőt, és mást bízott meg a 40 milliós játszma című műsor vezetésével. Vágó aznap délelőtt még részt vett a vetélkedő próbáján, és egy újságírótól tudta meg, hogy már kiadták a közleményt arról, nem ő lesz a műsorvezető.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Csillagászati összeget, 150 milliárd forintot fizethetnek a South Park jogaiért

Csillagászati összeget, 150 milliárd forintot fizethetnek a South Park jogaiért

Idén nem tüntet az ellenzék október 23-án, inkább Karácsonnyal és a Quimbyvel ünnepel

Idén nem tüntet az ellenzék október 23-án, inkább Karácsonnyal és a Quimbyvel ünnepel

Salvinit választotta utódjának Berlusconi

Salvinit választotta utódjának Berlusconi

Megvan az első dal a 80-as évekből, ami átlépte a milliárdos nézettséget

Megvan az első dal a 80-as évekből, ami átlépte a milliárdos nézettséget

Viccből férje ágyéka felé rúgott egy nő, de nagyon rossz vége lett

Viccből férje ágyéka felé rúgott egy nő, de nagyon rossz vége lett

Egy kamion és egy kisteherautó ütközött, egy ember meghalt

Egy kamion és egy kisteherautó ütközött, egy ember meghalt