szerző:
hvg.hu

Sorozatos szabálysértések miatt nem hosszabbította meg a munkaszerződést az utasokat szórakoztató buszvezetőjével a BKV – közölte a közlekedési társaság csütörtök este azt követően, hogy a BKV Figyelő blog meg nem nevezett BKV-s forrásokra hivatkozva azt írta, mégis kirúgták Bócsa Viktort, mert "senki sem szerette, amit csinált, és nagyon zavarta az utasokat".

A BKV Figyelő blog csütörtökön írt arról, hogy a közlekedési társaság mégis megvált a vicces buszsofőrtől azt követően, hogy korábban, áprilisban egyszer már megpróbálta kirúgni a buszvezetőt, de a blog által kirobbantott médiavisszhangnak köszönhetően letettek az ötletről.

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója áprilisban azt közölte, hogy a járművezető elbocsátása túlzó és indokolatlan mértékű munkáltatói intézkedés lenne, amivel nem tud egyetérteni és ilyen intézkedésre szerinte nem is kerülhet sor. "Úgy látszik, hogy mégis sor kerülhet, csak a BKV-nál várták a megfelelő pillanatot, megvárták, amíg elül az érdeklődés Bócsa Viktor körül..." – írta most a blog szerzője.

Bócsa Viktor nemcsak vezette a járművet, hanem menet közben dumaszínház-stílusban szórakoztatta is az utasokat, indulás előtt pedig a repülőgépeken megismert biztonsági bemutatót tartott. Azt mondta, így akarta felvidítani az utasokat.

Csütörtökön késő este a BKV közleményt adott ki, amely szerint sorozatos szabálysértések miatt nem hosszabbították meg a buszvezető munkaszerződését. A közleményt a BKV mellett a BKK is aláírta.

"2012 áprilisában nagy vihart kavart annak a buszvezetőnek az ügye, aki a 105-ös buszon viccesen mondta a megállókat, ugyanakkor engedély nélkül, a BKV belső szabályait megsértve nyilatkozott az ATV-nek. Akkor a BKK vezetője a buszvezetőt védelmébe vette, kifejezte, hogy számít a munkájára és arra kérte a BKV-t, hogy a járművezetőt a szabályok betartására hívja fel a munkáltatója. Azonban már akkor is jeleztük: a szabályok betartása minden munkavállaló kötelessége" – írta közös közleményében a BKV és a BKK.

A BKV szerint a sofőr munkaszerződése határozott idejű volt és nemrég lejárt. "A BKV felelős forgalmi vezetői azt a döntést hozták, hogy nem kívánják szerződését meghosszabbítani, mivel azt az esélyt és jelentős közfigyelmet, amit a legutóbbi szabálytalan munkavégzése után kapott, a legkevésbé sem arra használta fel, hogy ezt követően munkáját példamutatóan végezze és bármilyen pozitív ügy szolgálatába állítsa" – írta a közlemény.

"Ehelyett az érintett dolgozó szabálytalan munkavégzésével visszaélt a jelentős közfigyelemből és a közvélemény szimpátiájából eredő kivételes helyzetével" – tették hozzá.

A buszvezető a BKV szerint már az áprilisi esetet követően néhány nappal, április 21-én előfordult, hogy műszaki hibára hivatkozva kiállt az utasszállításból, ezzel járatkimaradást okozva a 105-ös vonalon. Amikor a szerelő a buszhoz ért, a járművezetőt nem találta a busz környékén, hosszas keresés után sem. A járművezető a szolgálati helyét engedély nélkül elhagyta, miközben épp a rádióban nyilatkozott – közölte a társaság.

Bár az eset után figyelmeztették, a BKV szerint néhány napra rá mégis ismét súlyos szabálysértés történt: a járművezető elkésett a szolgálatából, emiatt akkor a 91-es busz vonalán okozva zavart az utasoknak. "Mindezeken felül csak az ominózus áprilisi eset óta eltelt két hónapban a járművezető számos további alkalommal sértette meg a BKV belső utasításait, melyek betartását szigorúan megköveteljük minden járművezetőtől" – olvasható a közleményben.

A járművezetőről a BKV rendszeres belső sebességmérési ellenőrzései során két alkalommal készült bizonyító erejű felvétel: egyszer 50 helyett 65, majd egy másik alkalommal 69 kilométer/órás sebességgel közlekedett a buszával, amely súlyos, a forgalombiztonságot veszélyeztető szabálysértésnek minősül és önmagában emiatt már indokolt volt a BKV döntése – tették hozzá.

"Ha a BKV ilyen előzmények után meghosszabbította volna a járművezető munkaszerződését, azzal nem csak veszélyes precedenst teremtett és a szabályszegés pártjára állt volna, hanem a tisztességgel és a szabályokat betartva dolgozó járművezetők felé is azt üzente volna: eltérő szabályok vonatkoznak a különböző munkatársainkra. Ez pedig nincs így" – fogalmazott a cég.

"Mindezekre tekintettel a BKV Zrt. kiáll azon döntése mellett, hogy az érintett járművezető munkaszerződését nem hosszabbította meg, hiszen szabálysértései a forgalombiztonságot veszélyeztették és az utaskiszolgálásban jelentős hátrányokat, indokolatlan járatkimaradásokat okoztak" – tette hozzá a közlemény.

"Kérjük, ezt mindenki mérlegelje, amikor a kérdésben véleményt alkot, és vegye figyelembe: a BKK vezetőjének intézkedése nyomán a járművezető kapott még egy esélyt. Nem élt vele, és halmozottan sértette meg a BKV belső szabályait" – írta a BKV és a BKK.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Megkezdődött az új Audi A1 gyártása: csak 5 ajtóval és dízel nélkül

Megkezdődött az új Audi A1 gyártása: csak 5 ajtóval és dízel nélkül

Valamivel kevesebb tartós adósa van a NAV-nak, mint az előző negyedévben

Valamivel kevesebb tartós adósa van a NAV-nak, mint az előző negyedévben

ATV: Kásler Takarót szerette volna a PIM élére, de ő nem akar pályázni

ATV: Kásler Takarót szerette volna a PIM élére, de ő nem akar pályázni

Ha ez tényleg működik, az áttörés: szén-dioxidból csinál áramot egy új akkumulátor

Ha ez tényleg működik, az áttörés: szén-dioxidból csinál áramot egy új akkumulátor

Magyarország megvétózza a lengyelek elleni EU-s eljárást

Magyarország megvétózza a lengyelek elleni EU-s eljárást

Nyakig ülnek az adósságban, mégis a Dolce Vita kell az olasz populistáknak

Nyakig ülnek az adósságban, mégis a Dolce Vita kell az olasz populistáknak