A BKV jobban járna, ha maga üzemeltetné az új buszokat

Évente több milliárd forintot takaríthatna meg a BKV, ha a 150 új autóbuszt maga üzemeltetné és nem szervezné ki a szolgáltatást - írta a Népszava pénteken, a lap információi szerint ezt a Budapesti Közlekedési Központ belső szakértői anyaga állapítja meg.

  • MTI MTI
A BKV jobban járna, ha maga üzemeltetné az új buszokat

A 75 szóló és 76 csuklós buszra az év elején kiírt közbeszerzési pályázatra pénteken tesznek árajánlatot az előminősítésen túljutott jelentkezők: a BKV-nak alvállalkozásban buszjáratokat üzemeltető, Széles Gábor érdekeltségébe tartozó VT-Transman Kft., a Volán alvállalkozói körébe tartozó Color Tours Kft., valamint az Orangeways City Kft.

A tender 150 buszra szól, s a lap információja szerint már ennél a darabszámnál is inkább megérné, ha a BKV nem alvállalkozásba adná buszágazatának csaknem ötödét, hanem maga üzemeltetne új buszokat.

A lap úgy tudja, a szakértői számítás 500 buszra szól: ennyi jármű esetében a két üzemletetési modell közötti költségkülönbség évente mintegy 6 milliárd forint lenne, de 150 busznál is csaknem 2 milliárd forint a saját üzemeltetés javára.

Kőszeg Ferenc a HVG-nek: „Úgy éreztem, hogy ha botra támaszkodva és hajlott háttal is, de ott a helyem a menetben”

Kőszeg Ferenc a HVG-nek: „Úgy éreztem, hogy ha botra támaszkodva és hajlott háttal is, de ott a helyem a menetben”

Nem elsőprideozó, szinte minden eddigi felvonuláson is ott volt Kőszeg Ferenc, ám a legendás ellenzéki a HVG-nek azt mondta, most „több százezren voltunk, akik azt üzentük a NER-nek, hogy a társadalomnak elege van az uszításból, a fenyegetésből, a hatalmi arroganciából”. Kőszeg Ferencet a jövő évi választásokról és a Fidesz trükkjeiről is kérdeztük.